Feyenoordtrainers èn nieuw trainingsmateriaal zorgen voor geslaagde voetbalclinic

27 mei 2017 23:00

Woensdag 24 mei werd er weer de jaarlijkse voorjaarsclinic georganiseerd voor kinderen van 4 tm 11 jaar. Iedere clinic probeert de organisatie iets "anders dan anders" te regelen en dat was deze keer wel heel goed gelukt: maar liefst 4 Feyenoordtrainers en splinternieuw trainingsmateriaal werden ingezet om deze clinic bijzonder te maken.

Ondanks de warmte waren er toch nog zo'n 100 kinderen afgekomen op de clinic. Tijdens de clinic werd ook het nieuwe aangeschafte materiaal enthousiast gebruikt. Kinderen en trainers genoten zichtbaar van de nieuwe trainingsoefeningen.

Rabobank-Aandeel in Elkaar
Het materiaal kon aangeschaft worden dankzij de gewonnen "aandeel-in-elkaar campagne van de Rabobank.  In oktober 2016 werd opgeroepen te stemmen op onze aanvraag en daar is massaal gehoor aan gegeven. In november kon de cheque opgehaald worden. Na een goede inventarisatie en overleg tussen de jeugdcoördinatoren zijn er diverse nieuwe trainingsmaterialen aangeschaft waaronder onder andere: nieuwe hoedjes, pionnen met nummerhoesjes, slalompalen, rebounders, loopladders, coördinatieringen en nieuwe hesjes. De aanwezige directievoorzitter Piet Hoogendoorn genoot zichtbaar van zoveel enthousiast sportende kinderen. Hij sloot de clinic af en complimenteerde de club voor de goed georganiseerde middag. Op de vraag of de kinderen blij waren met het materiaal werd door alle kinderen enthousiast "JAAAA!" geroepen. De trainingsmaterialen worden uiteraard niet alleen gebruikt tijdens clinics, maar vanaf nu ook tijdens de reguliere trainingen.

Ook stonden er vele nieuwe doeltjes op het veld. Deze konden aangeschaft worden door een extra sponsoringsbijdrage van de Stichting Samenwerking tot nut van het Algemeen [SSN].  Heel belangrijk voor ons vanwege de wijzigingen in de pupillencompetitie.

Promotiefilmpje
Tijdens de middag zijn er opnames gemaakt in opdracht van de Rabobank ten behoeve van een promotiefilmpje. Dit filmpje is met name bedoeld om te laten zien wat de campagne concreet heeft betekend voor onze club. Er is veel gefilmd en ook enkele kinderen zijn geïnterviewd. Ook wij zullen dit filmpje verspreiden dus houd de website en onze social media kanalen in de gaten. Delen wordt zeer gewaardeerd, tenslotte is dat ook mooie publiciteit voor onze club!

Feyenoordtrainers
Temidden van onze eigen trainers liepen maarliefst 4 Feyenoordtrainers! Ben Wijnstekers, Mike Obiku, Robin Nelisse en Niek Prins stonden allemaal bij een onderdeel van de clinic en leerden de kinderen allerlei leuke tips en trucs. Ondanks dat deze generatie kinderen waarschijnlijk nog nooit gehoord hadden van deze mannen, was het toch hartstikke interessant voor de kids. Want wie wil nou niet leren van trainers die bij de landskampioen werken?!

Het was een zeer geslaagde middag waar iedereen van genoten heeft. Iedereen die (op welke manier dan ook) geholpen heeft een succes van deze clinic te maken: superbedankt! We zijn ontzettend blij met jullie hulp!

Geniet nog even na en bekijk hier enkele foto's!
(fotocredits: VVA en Cees van der Wal fotografie)