Gezellige Jubileumvoetbalquiz

13 maart 2018 15:15

Bureau Voetbalquiz

Vrijdagavond 9 maart verzorgde Bureau Voetbalquiz weer een pittige maar superleuke voetbalquiz!

Na een succesvolle eerste editie van de voetbalquiz bij vv Alblasserdam in 2017, was Bureau Voetbalquiz ook dit jaar weer te gast in de kantine van vv Alblasserdam. Dit keer wel met een bijzondere opdracht. In 2018 bestaan de ‘Souburgh-bewoners’ 90 jaar en dat jubileum moest gevierd worden met een heuse jubileumquiz. Dat is aan Bureau Voetbalquiz wel besteed. In de voetbalquiz was een complete ronde van 18 vragen opgenomen over het verleden, heden en toekomst van de Alblasserdammers. Mede dankzij de hulp van de organistatie van VVA – zij hadden nog de nodige krantenknipsels, oude foto’s en programmaboekjes in het archief – liepen we negen decennia vv Alblasserdam door.

Bij de aanwezigen leidde dit tot een feest van herkenning. Naamswijzigingen, legendarische wedstrijden, Alblasserdamse voetballers die de Eredivisie – of zelfs het Nederlands Elftal – haalden, derby’s, jubilarissen, oefenwedstrijden met Eredivisie clubs, de rijke historie van vv Alblasserdam passeerde deze avond de revue. De winnaars van de Alblasserdam ronde Pascal en Arjan gingen uiteraard niet met lege handen naar huis. Zij mogen zich dé echte vv Alblasserdam kenners noemen en nagenieten onder het genot van een Bureau Voetbalquiz pilsje.

Naast de vv Alblasserdam ronde waren er natuurlijk ook genoeg punten te verdienen met vragen over de Eredivisie, buitenlands voetbal, de Champions League en het aankomende WK.

De winnaar van vorig jaar deed dit jaar mee met een nieuwe partner en dit bleek wederom een succes. Jamal mag zich in 2018 opnieuw de voetbalkenner van Alblasserdam noemen. Met zijn partner Jeroen haalde hij 58 punten en dat was voldoende voor titel prolongatie. Naast de Marinus Verkaik wisselbeker, de Engeland Special van Staantribune en een Bureau Voetbalquiz pilsje gingen de winnaars ook met een heuse jubileum paraplu naar huis. Bureau Voetbalquiz kijkt wederom terug op een geslaagde avond en hoopt volgend jaar opnieuw een voetbalquiz te mogen verzorgen bij vv Alblasserdam.

Foto's bureau Voetbalquiz
Klik hier voor onze eigen foto's!

Bron: Bureau Voetbalquiz