Opening fototentoonstelling en huldiging Harm Geerlings op verjaardag VVA

9 mei 2018 10:00

Onder zeer warme omstandigheden (letterlijk en figuurlijk) is op de 90e verjaardag van VVA (maandagmiddag 7 mei) de Bas Verhoevenweg officieel geopend, Harm Geerlings gehuldigd door de KNVB en is de fototentoonstelling feestelijk geopend.

Bas Verhoevenweg
Omdat de Vinkenpolderweg onderbroken is geworden door de Poldersemolenweg heeft de gemeente besloten om de Vinkenpolderweg op sportpark Souburgh te hernoemen naar de Bas Verhoevenweg. Bas Verhoeven heeft een belangrijke rol gespeeld bij de oprichting van het sportpark. En omdat hij ook nog eens lang verbonden is geweest aan vv Alblasserdam is besloten om de onthulling hiervan op 7 mei te laten plaatsvinden. De onthulling werd gedaan door wethouder Dorien Zandvliet en de weduwe van de heer Bas Verhoeven. Het was een prachtige waardelvolle toevoeging aan onze 90e verjaardag.

Jubileumcommissie
Na de opening van de Bas Verhoevenweg, ging het programma boven verder en nam Anja de Jong namens de jubileumcommissie (overige leden hiervan zijn: Koos van Steenis, Jacob Kappen, Harm Geerlings en Alexander Maat) het woord en zette kort uiteen waar de commissie zoal voor gezorgd had.  De commissie heeft geprobeerd om met diverse extra activiteiten het jubileum voor iedereen te vieren. Zo hadden we in januari de Drunense Duinendag, in maart de Jubileumvoetbalquiz en april het FIFA-toernooi. Op 16 juni is er de Reüniemiddag en op 23 juni een feestelijke jubileum slotmiddag.  Anja benadrukte nog eens dat iedereen van harte welkom is op deze middag. Er worden voor de liefhebbers natuurlijk wat partijtjes georganiseerd waarbij rekening wordt gehouden met ieders conditie ;) Na de zomer komt er ook nog een jubileumactiviteit voor de allerjongste leden.

Fototentoonstelling
Toch mocht de verjaardag zelf natuurlijk ook niet zomaar voorbij gaan. Het idee om een fototentoonstelling te maken is uitgewerkt door Koos van Steenis en Harm Geerlings en zij kregen hierbij hulp van de Historische Vereniging Alblasserwaard. De twee oudste leden van de club, de heer Arie Ooms en de heer Bertus Risseeuw verrichten samen met ons jongste lid Sven de Vries de openingshandeling van de tentoonstelling over 90 jaar VVA. Maar liefst 12 borden vol met herinneringen hangen in de kantine van de club te prijken. De tentoonstelling blijft hangen tot en met 23 juni, daarna verhuist het naar de bibliotheek,  "De Wielen" en eindigt in de "Alblashof" en is toegankelijk voor iedereen.

Toost
Voorzitter Arjan Maat nam ons mee naar 90 jaar geleden, de oprichting van VVA! Hij roemde èn dankte de inzet van leden, vrijwilligers en sponsoren die het al 90 jaar voor elkaar krijgen om de club te runnen. Arjan stipte de hoogtepunten aan, maar ook enkele dieptepunten. Om af te sluiten met de woorden dat hij zeker nog wel 10 jaar (met goedvinden van de leden) voorzitter wil blijven, mits iedereen ervoor wil gáán! Koos van Steenis werd nog even extra in het zonnetje gezet vanwege zijn enorme inzet voor het samenstellen van de tentoonstelling. Het is een enorm karwei geweest om alles uit te zoeken, te archiveren en te digitaliseren.  De bubbels werden uitgedeeld en een toost op 90 jaar VVA volgde.

KNVB waardering
Namens de KNVB waren Koos Mensert en Hans Biemans, aanwezig. Nadat de felicitaties uitgesproken waren, werden Harm Geerlings en zijn vrouw naar voren geroepen. De jarenlange inzet van Harm op diverse gebieden voor de club is niet onopgemerkt gebleven en Harm is  geëerd door de KNVB en kreeg de zilveren waarderingsspeld uitgereikt. Harm en zijn vrouw Riet waren door deze mooie geste zichtbaar ontroerd en Harm sprak nog enkele mooie woorden van dank uit. Ook Arjan erkende de loyaliteit van Harm en dankte hem daarvoor hartelijk. Voor de 90e verjaardag van de club kreeg Arjan nog een prachtig bronzen beeldje uitgereikt.

Onder het genot van een hapje en drankje werd de tentoonstelling enthousiast bekeken en mooie herrinneringen werden opgehaald. Op naar de 100e verjaardag!
Fotocredits: Cees van der Wal - Klik hier voor het complete foto-album van deze mooie middag!