Jeugdafdeling VV Alblasserdam steunt maatschappelijk doel

4 oktober 2021 20:45

Voetbalvereniging Alblasserdam wil zich de komende tijd meer maatschappelijk inzetten binnen Alblasserdam en de regio.

De voetbalvereniging is meer dan een aantal leden die hun wedstrijdjes spelen. De club moet voor iedereen uit het dorp en omstreken de gelegenheid bieden op eigen niveau te kunnen sporten en elkaar te ontmoeten. Om dit tot stand te brengen worden er binnen de vereniging nieuwe initiatieven gestart.

De eerste en hele belangrijke daarvan is dat er besloten is binnen de gehele jeugdafdeling een goed doel te promoten. Het gaat om IT4Kids. Stichting IT4Kids zet zich in voor kinderen waarvoor sport en spel niet vanzelfsprekend is. Ieder kind moet kunnen participeren in sport en spel. Sport is een uitlaatklep, sport is leuk en sport is vooral goed voor de ontwikkeling van een kind. IT4Kids zamelt gebruikte en afgeschreven hardware in en schenkt, namens de donateur, de waarde hiervan aan projecten van goede doelen die zich inzetten voor kinderen. De naam van dit goede doel is vanaf heden op alle shirts bij v.v.a. te zien.

Dit seizoen zijn we voor de hele club overgestapt naar de nieuwe kledingleverancier Robey. In overleg met hen was dit een ideaal moment om voor de gehele jeugd het nieuwe shirt te voorzien van het logo van IT4kids. We zijn enorm blij met de goede samenwerking tussen alle partijen en de schitterende nieuwe tenues aldus Edwin Meijer, bestuurslid van VVA.

Om maatschappelijk meer te betekenen wordt er naast de samenwerking met IT4kids ook gedacht aan het beschikbaar stelen van de kantine en het kunstgrasveld voor andere doeleinden. Je kunt dan denken aan trainingen, cursussen, vergaderingen of andere bijeenkomsten. Belangstellenden kunnen zich altijd melden om hierover met de club in gesprek te gaan. Ook zijn we hierover al in contact met mensen binnen de Gemeente om dit in de toekomst meer vorm te geven.

Afgelopen zaterdag is een speciaal moment georganiseerd waarbij Edwin Meijer van Alblasserdam het eerste shirt officieel kreeg uitgereikt door Vincent van Voorden van IT4kids.