In gesprek met Jaimy Bravenboer van Alblasserdam

17 maart 2022 21:30

Jaimy Bravenboer is de centrale verdedigende middenvelder van Alblasserdam die ook op de back-positie uit de voeten kan. De 26-jarige kampte aan het begin met een blessure, maar is nu weer een vaste waarde in de ploeg. Hij hoopt dat hij zijn club kan helpen met het behalen van promotie.

De speler die zowel op het middenveld als achterin uit de voeten kan voetbalt al sinds zijn vijfde, dat heeft hij gedaan bij Nieuw-Lekkerland en Alblasserdam. “Ik woon samen met mijn lieve vriendin Fleur in Nieuw-Lekkerland. Daarnaast werk ik als monteur in de dak- en geveltechniek”, aldus Jaimy.

Debuut
Bij zijn oude club mocht Bravenboer al op zijn zeventiende met het eerste meetrainen. “Af en toe speelde ik ook in het tweede. Ik kwam het jaar daarna erachter dat vast in de selectie te hoog gegrepen was”, aldus Jaimy. Gelukkig was er een uitweg voor de middenvelder. “Ik ben toen benaderd door Alblasserdam. Ik heb een goede keus gemaakt om samen met mijn maatje daar te gaan spelen.” De ambities van de veelzijdige speler spreken vertrouwen uit in het team: “Mijn ambitie is en blijft kampioen worden of in ieder geval promoveren met Alblasserdam. We staan een paar punten achter, maar ik heb er vertrouwen in dat het goed komt.”

Rozengeur en maneschijn
Voor Jaimy zelf begon het seizoen verschrikkelijk. “In het eerste gedeelte van het seizoen heb ik een hersenschudding opgelopen. De jongens deden het overigens super goed. Begin december werd ik weer een beetje wedstrijdfit, maar toen gooiden ze de competitie plat. Sinds het begin van dit jaar kon ik gelukkig weer wat wedstrijden spelen. Ik heb sindsdien geen match meer gemist en ben een vaste waarde”, geeft Bravenboer aan. Dat de ploeg goed kan voetballen, blijkt uit de resultaten. “We hebben toentertijd een periodetitel behaald tegen Hardinxveld. Uiteindelijk hebben we hier helaas niets aan gehad omdat de competitie werd stilgelegd. Dat seizoen waren we zo goed dat we elke wedstrijd barstte van het zelfvertrouwen. Dit leverde ook een hoop punten op”, zegt de speler van het vlaggenschip. Het leven gaat niet alleen maar over rozengeur en maneschijn, dat is natuurlijk ook zo binnen het voetbal. “In de JO19-1 bij Nieuw-Lekkerland heb ik de bekerfinale verloren en in het eerste jaar bij Alblasserdam waren we gedegradeerd. Dat zijn mindere momenten in je carrière”, zo geeft Jaimy aan.

Doelstelling
Zijn doel met Alblasserdam is promoveren. Daarnaast wilt de veelzijdige speler vooral genieten van het spelletje. Daarin is zijn voorbeeld voetballer Dirk Kuyt. De oud-Feyenoorder is een speler die met hard werken het maximale heeft bereikt. “Hij is altijd een strijder geweest en ik zie mezelf ook als een hardwerkende speler”, aldus Bravenboer. Echter heeft Jaimy geen rituelen voor de wedstrijd. “Ik probeer altijd goed te eten en dan gas erop”, licht hij toe. Naast voetballen houdt hij bovendien van vissen en gezelligheid met vrienden.

Leuke groep
De eerste elftalspeler is lovend over de mensen binnen zijn kring. “Eigenlijk heel mijn team wel en de trainers, top gasten die ik volgend jaar zeker ga missen”, aldus Jaimy. Dat is ook onderdeel van waarom voetbal zo belangrijk voor hem is. “Het spelletje is super leuk maar ook het fit zijn geeft een heerlijk gevoel de spanning voor een wedstrijd natuurlijk en niet te vergeten het biertje en de gezelligheid eromheen”, sluit hij af.