Nieuwsbericht: Menno Verhoeff en Arda Yilmaz vanuit jeugdopleiding naar 1e elftal

15 mei 2023 14:00

Jeugdspelers Menno Verhoeff (18) en Arda Yilmaz (16) gaan komend seizoen aansluiten bij het 1e elftal.

Dit is een geweldige prestatie voor beide spelers die al hun officiële debuut hebben gemaakt in het eerste elftal. Daarnaast is het een enorme stimulans voor andere jeugdspelers.

Menno Verhoeff is verheugd met deze kans: "Dit seizoen heb ik al een aantal keer meegetraind en gespeeld, helaas heb ik ook een aantal blessures gehad. Hopelijk blijf ik komend seizoen volledig fit en kan ik mijn talenten verder gaan ontwikkelen. Ik kijk ernaar uit om het nieuwe seizoen aan te sluiten."

Ook Arda Yilmaz is blij met de kans die hij krijgt: "Ik heb dit seizoen mijn officiële debuut mogen maken en dat smaakt naar meer. Ik besef dat ik nog flinke stappen moet zetten, maar daar ga ik keihard voor werken. Ik ben blij met deze kans en heb nu al zin in komend seizoen. Eerst dit seizoen nog goed afsluiten!

Volgens de TC is dit ook een groot compliment voor de jeugdopleiding van vv Alblasserdam en de inzet van alle betrokkenen bij de club. "Een flink aantal zelfopgeleide spelers in onze 1e selectie komend seizoen. Dat is een heel groot compliment naar alle mensen die zich dit seizoen en in de voorgaande jaren hebben ingezet binnen de jeugdopleiding van VVA", aldus Peter Julicher namens de TC.

De club is van mening dat de toekomst van vv Alblasserdam moet worden gebouwd rondom de talenten die worden opgeleid binnen de club, aangevuld met jongens uit de regio. "Wij zijn ervan overtuigd dat wij als club dan op een mooi niveau kunnen voetballen. Het is een misvatting om te denken dat wij niet ambitieus zijn, want wij hebben juist al het vertrouwen in onze eigen spelers dat zij daar goed genoeg voor zijn/of naartoe kunnen groeien, zeker met aanvulling van een aantal regio spelers”, aldus Julicher.

2023-04-20_085042.jpg