Zaterdag 1 juli 2023: Alblasserdam 1 - FC Dordrecht 1

30 juni 2023 13:30

Op zaterdag 1 juli komt voetbalclub FC Dordrecht naar Sportpark Souburg om haar eerste oefenduel van het nieuwe voetbalseizoen te spelen tegen vv Alblasserdam. De wedstrijd start om 17:00 uur.

Beide ploegen hebben zich in de achterliggende periode versterkt en zullen zaterdag voor het eerst ervaren waar de verbeteringen zichtbaar zijn óf juist moeten worden doorgevoerd. Bij de bezoekers zijn nieuwe namen verwelkomt, zoals René Kriwak die overkomt van Rapid Wien en Jeffrey Owusu, die de overstap van PEC Zwolle naar Dordrecht maakt. Maar ook Feyenoord-spelers Guus Baars en Antef Tsoungui gaan het komend seizoen bij de Schapenkoppen laten zien.

Bij Alblasserdam zullen veel nieuwe, maar ook bekende gezichten, zoals Glenn de Jong, Rasheem Sandvliet en Jonathan Kappen het veld betreden. Alblasserdam-trainer Tim den Haan kijkt uit naar de wedstrijd: “Er wordt goed getraind, de jongens hebben er zin in, ondanks dat het seizoen nog maar net achter de rug is. Leuk om deze confrontatie aan te gaan.”

Voor de oefenmeester is het een bijzondere wedstrijd, omdat hij zelf een verleden kent bij FC Dordrecht. De wedstrijd Alblasserdam - FC Dordrecht begint zaterdag 1 juli om 17:00 uur op Sportpark Souburgh. Kaarten zijn verkrijgbaar aan de kassa.