Pupil van de week: Thijs de Koning

19 mei 2023 21:00

Deze week is Thijs de Koning pupil van de Week bij de wedstrijd Alblasserdam - Altena.

Thijs is negen jaar, zit in groep 5 en speelt in het JO9-2 team. Hij heeft zijn hart gestolen aan de positie van keeper.

Thijs heeft verschillende hobby's waar hij van geniet, waaronder voetballen en gamen. Hij heeft duidelijke ambities en droomt ervan om later professioneel voetballer te worden. Zijn favoriete Nederlandse club is Ajax, terwijl Paris Saint Germain zijn favoriete buitenlandse club is. Thijs kijkt op naar Lionel Messi, die zijn favoriete speler is.

Bij vv Alblasserdam waar hij speelt, waardeert Thijs vooral de gezelligheid met zijn teamgenoten. Hij voelt zich thuis in het team en geniet van de sportieve sfeer. Wanneer hem gevraagd wordt of er iets zou moeten veranderen bij de club, antwoordt hij dat hij geen veranderingen nodig vindt.

Thijs kijkt vooral op naar de keeper van het eerste, waardoor het niet als een verrassing komt dat hij graag met hem op de foto zou willen. Daarnaast heeft Thijs ook interesse in leuke activiteiten buiten het veld, zoals een gezellig teamuitje.

Wij wensen Thijs veel plezier en succes toe als Pupil van de Week bij de wedstrijd tegen Altena!

ABD82F54-85C6-428D-8679-0380026B6314.jpeg