Tim den Haan benoemd tot nieuwe hoofdtrainer van vv Alblasserdam

26 mei 2023 21:00

Tim den Haan is voor het seizoen 2023-2024 de nieuwe hoofdtrainer van vv Alblasserdam.

Den Haan heeft een achtergrond in de sportwereld en als gymdocent heeft hij een solide basis gelegd voor zijn trainingsexpertise.
Daarnaast heeft hij als voetbaltrainer gewerkt bij Feyenoord on Tour in 2009 en 2010.

Op het gebied van trainingservaring heeft Den Haan zich verder ontwikkeld door zijn opleidingen en verschillende posities als jeugd- en hoofdtrainer. Hij behaalde zijn UEFA-TC3 diploma in juni 2011 en het Technisch Jeugdcoördinator diploma in juni 2012. In mei 2015 voltooide hij zijn UEFA-TC2-diploma. Den Haan heeft de afgelopen jaren verschillende stappen gezet in zijn ontwikkeling als trainer, zo was hij onder andere van 2019 tot 2020 hoofd jeugdopleiding bij DCV en tevens trainer van het O23-team. In 2020-2021 was hij trainer van de FC Dordrecht O17 in de 1e divisie. De afgelopen twee seizoenen coachte hij het eerste elftal van sv Gouda.

Als speler heeft Den Haan ook zijn sporen verdiend. Hij heeft gespeeld bij verschillende clubs, waaronder Sparta Rotterdam BVO, waar hij uitkwam voor het A1-team in de Eredivisie en o.a.Neptunes, Kethel Spaland en Sparta AV.

"Het is tijd voor de volgende stap in mijn trainerscarrière," zegt Den Haan vol overtuiging.
Na zijn waardevolle ervaring met jeugdteams, O23-teams en het 1e team van Gouda, is hij vastbesloten om zijn ontwikkeling als trainer voort te zetten. Met een duidelijk lange termijn doel voor ogen verklaart hij: "Ik wil graag in de komende jaren het Uefa A diploma behalen, maar kijk er vooral naar uit om komend seizoen bij VV Alblasserdam aan de slag te gaan!"

"Als club zijn we ontzettend blij met de aanstelling van Tim, wij hebben hele prettige gesprekken met Tim gehad en we denken dat hij de juiste man op de juiste plaats is. Wij hebben nu de technische staf met Tim, Alex en Collin compleet en kijken vol vertrouwen uit naar het nieuwe seizoen!”, aldus Peter Julicher.

_ALX8435.JPG

-ALX8409.jpg