Mert en Bedirhan Budak blijven bij Alblasserdam

31 mei 2023 12:00

De neven Mert en Bedirhan Budak zullen ook komend seizoen de oranje witte kleuren van Alblasserdam verdedigen. De club is blij dat deze spelers ook komend seizoen actief zijn bij VVA.

Mert heeft zich dit seizoen bewezen als een buitengewoon behulpzame doelman. Naast zijn trainingen en wedstrijden met het eerste team, heeft hij ook zijn wedstrijden gespeeld in het tweede, vierde en 023 elftal.
Voor het komende seizoen kan de club opnieuw rekenen op zijn vaardigheden en toewijding.
Met Ahmet en Nigel hebben we nu drie keepers voor ons eerste en tweede elftal, wat een sterke concurrentiepositie creëert, maar waar er voor elk individu een grote kans is op speeltijd.

De 22-jarige Bedirhan speelt al van jongs af aan bij Alblasserdam. Vorig seizoen scoorde hij nog een cruciaal doelpunt in de kampioenswedstrijd tegen Lekkerkerk. Dit seizoen heeft hij een groot aantal wedstrijden gespeeld in het 023 team en zal hij komend seizoen weer deel uitmaken van de eerste selectie.
Mert: "Ik ben enorm blij dat ik bij Alblasserdam kan blijven spelen. Het is een mooie club en ik zal mijn uiterste doen om mijn ervaring en kwaliteiten in te zetten om het team en de club te ondersteunen."
Bedirhan: "Ik ben erg enthousiast en gemotiveerd om komend seizoen het beste van mezelf te laten zien. Ik ken mijn sterke punten en ontwikkelpunten, ik zal hard werken om mezelf verder te ontwikkelen. Voor mijn gevoel hebben we een mooie groep en ik ga er alles aan doen om mijn steentje daaraan bij te dragen. Ik heb veel zin in het nieuwe seizoen!"

Peter Julicher (TC) is verheugd dat Mert en Bedirhan ook volgend seizoen bij Alblasserdam zullen blijven spelen. "Naast zijn keeperskwaliteiten is Mert een zeer sympathieke en sociale speler die zich voor de hele vereniging inzet. We waarderen dit enorm", aldus Julicher. Hij voegde eraan toe: "Bedirhan bevindt zich nog in een fase van sterke ontwikkeling. Hij heeft veel potentie en beschikt over een gouden linkerbeen. We hebben verschillende gesprekken met hem gevoerd en we zijn er beiden van overtuigd dat er iets moois kan ontstaan."

CYJP5958.JPG

IMG_E5132.JPG