Alblasserdam moet kampioenschap nog een week uitstellen

Dubbeldam 1

Alblasserdam 1

... (e.d.)
Umut Takac (intikker)

28 mei 2022 14:30

M. de Zwarte

Sportpark Schenkeldijk
Schenkeldijk 1
3328LA
DORDRECHT
tel. 078-6170745

DORDRECHT • Alblasserdam kan het kampioenschap nauwelijks meer ontlopen. Of zoals trainer Dennis Schoonewil het aangaf: "De titel blijft op sportpark Souburgh." Dat laatste sowieso, want Alblasserdams' voornaamste concurrent De Alblas won ook. Het verschil is één punt in het voordeel van Alblasserdam, dat volgende week zaterdag thuis speelt tegen Lekkerkerk, de nieuwe club van Schoonewil. De Alblas sluit af in en tegen Ameide.

Alblasserdam kon zich op bezoek bij degradatiekandidaat Dubbeldam geen misstap veroorloven. Zonder de op de training geblesseerd geraakte Umut Takac waren de intenties van de Alblasserdammers meteen duidelijk: volop druk zetten op de tegenstander en van daaruit de score openen.

In de 12e minuut was het reeds raak. Dubbeldammer Dylan Naaktgeboren scoorde ongelukkig in eigen goal. Alblasserdam, gesterkt door deze vroege voorsprong, zette meteen aan voor de tweede goal. In de 23e minuut was het Glenn de Jong die de 0-2 binnenschoot en vervolgens in de 37e minuut attent reageerde op een matig omschakelmoment van Dubbeldam en ook de 0-3 kon noteren.

Danny Buijs
Na rust was het vooral Alblasserdam dat, relatief gemakkelijk, de bal liet rondgaan. Dubbeldam wilde wel, maar kon de wedstrijd niet laten kantelen. Het trainersduo Schoonewil/De Jong gunde in de 62e minuut ook voormalig FC Groningen-trainer Danny Buijs de nodige speelminuten. Zijn optreden was echter van korte duur. Een Dubbeldam-speler maakte met een onnodige, onbesuisde actie een einde aan die speeltijd en Danny Buijs moest een blessure naar de kant.

Score opgeschroefd
Alblasserdam kon met de nodige wissels het resultaat in doelpunten nog aardig opschroeven. Het was in de 82e minuut Ralph Hofwegen die de 0-4 binnenschoot. Nog geen anderhalve minuut later was het de ingevallen Frank Hendriks die, op snelheid, een aantal tegenstanders aftroefde en de 0-5 feilloos binnenschoot. Dezelfde Hendriks glipte in de 89e minuut weer langs zijn directe tegenstander en kon met een loepzuivere voorzet de ingevallen Umut Takac bedienen, die zonder twijfel de 0-6 binnen schoot.

Ontlading
De ontlading en vreugde bij de Alblaserdam -trainers en -spelers was meteen na het laatste fluitsignaal groot. "Alblasserdam wint negen van zijn tien laatste wedstrijden en kan volgende week dan eindelijk het felbegeerde kampioenschap binnenhalen", glunderde trainer Dennis Schoonewil.

Verslag: regio-voetbal

Klik hier voor meer foto's