Alblasserdam laat Streefkerk in het stof bijten: geen periodetitel

Streefkerk 1

Alblasserdam 1

Sietse van Driesten
Glenn de Jong (kopbal)

9 april 2022 14:30

A.H. van Rijnsbergen

Sportpark Streveland
Beneden Tiendweg 4
2959BA
STREEFKERK
tel. 0184-681499

STREEFKERK • De teleurstelling was groot bij Streefkerk na de 1-2 thuisnederlaag tegen Alblasserdam. Door het verlies zagen de Strevelanders zichzelf de tweede periodetitel door de neus geboord worden. Een frustrerende ervaring.

Vooraf was het verhaal helder: winnen van streekgenoot Alblasserdam betekende de garantie op een feestje bij Streefkerk. In de wedstrijd tegen de streekgenoot was dat vanaf minuut 1 voel- en zichtbaar: er zat spanning op en beide ploegen waren in alle opzichten aan elkaar gewaagd.

Al vroeg in de eerste helft kreeg Streefkerk een ideale kans op de 1-0. Een Alblasserdam-verdediger zou hands hebben gemaakt in het strafschopgebied en alleen de suggestie al was voor de jonge scheidsrechter van dienst reden genoeg om de bal op de stip te leggen, Het buitenkansje bleek echter niet besteed aan Streefkerk-spits Andy van Vugt. Hij zag zijn inzet gekeerd worden door Alblasserdam-goalie Pieter Lerensveld.

Niet veel later mochten ook de gasten aanleggen vanaf de strafschopstip. Ook aan deze elfmetertrap ging een handsb vooraf. Leroy Naaktgeboren toonde zich koelbloedig en schoot zijn elftal naar 0-1. Ook hier was sprake van een arbitraal cadeautje, oordeelden veel toeschouwers.

Kous op de kop
Na de pauze probeerde Streefkerk er alles aan te doen om alsnog een positief resultaat uit het vuur te slepen. De beloning kwam met een treffer van Sietse van Driesten in de 71e minuut.

De thuisclub wilde vervolgens op zoek naar méér, maar kreeg uiteindelijk de kous op de kop toen Glenn de Jong Alblasserdam met een kiezelharde kopbal de 1-2 bezorgde.

In de slotfase werd de sfeer op het en rond het veld nog wat grimmig, maar de scheidsrechter vond het niet nodig om de opstootjes te sussen met gele of rode kaarten. Uiteindelijk bleef Streefkerk met lege handen achter en zag het Dilettant met de tweede periodetitel aan de haal gaan.

"Heel jammer", vond voorzitter Chris de Lange, die in de rust werd gehuldigd en een gouden waarderingsspeld van de KNVB ontving vanwege 23 jaar bestuurslidmaatschap en een niet aflatende inzet voor zijn club.

Alblasserdam-trainer Dennis Schoonewil toonde zich na afloop van de streekderby tevreden over het resultaat. "We hadden wel wat mazzel", moest hij toegeven, "maar er is hard gewerkt. We hijgen nu De Alblas weer wat meer in de nek en da's nooit verkeerd. En wat Streefkerk betreft: een prima voetballende ploeg. Ik vind echt dat dat elftal zich sterk ontwikkeld heeft de laatste paar jaar. De trainer verdient een groot compliment."

verslag: regio-voetballer

Klik hier voor meer foto's