Alblasserdam trotse koploper na 4-2 winst op stug DFC

2952BV
ALBLASSERDAM
tel. 078-6930575

ALBLASSERDAM • Dankzij een 4-2 overwinning op DFC en het 1-1 gelijkspel van concurrent De Alblas bij VVAC is Alblasserdam twee wedstrijden voor het einde de nieuwe koploper in 3C.

De bezoekers waren met duidelijke intenties naar Alblasserdam gekomen en dat resulteerde in de 15e minuut al in de 0-1. Alblasserdam knokte zich echter terug in de wedstrijd en produceerde via Umut Takac de verdiende 1-1.

DFC bleef goed en geconcentreerd voetballen en scoorde wederom een tegengoal 1-2. Maar Alblasserdam liet zich wederom niet uit het veld slaan en bracht via een toegekende strafschop (Ralph Hofwegen) de 2-2 op het scorebord , tevens de ruststand.

De rust had de mannen van Dennis Schoonewil / Alexander de Jong goed gedaan. Door meteen druk te zetten werd de wedstrijd steeds vaker op de helft van DFC gespeeld. Er moest echter wel degelijk rekening gehouden worden met de creatieve spelverdeler Leroy Rubio Rijsdijk van DFC, die keer op keer met uitstekende acties zijn ploeggenoten tot een beter spelniveau stimuleerde.

Alblasserdam kwam na een aantal kansen via een schitterende crossbal op Umut Takac op 3-2. Vanaf dat moment leek de wedstrijd gespeeld, zeker toen Ralph Hofwegen met zijn 4-2 (wederom vanaf de stip) het slotakkoord verzorgde. "Nog twee (finale)wedstrijden waar we alles moeten geven en dan kan hopelijk de kroon op het werk", sprak de trotse trainer Dennis Schoonewil na afloop. "Ik kijk er naar uit."

Verslag: regio-voetbal

Klik hier voor meer foto's