VVA 4 herpakt zich na Noord-Koreaanse interventies

29 oktober 2016 14:30

Flip Stroomberg

Onbekend

Na een onrustige periode is het vierde erin geslaagd drie punten te veroveren en doet weer mee in de zeer spannende en open titelstrijd. Het Noord Koreaanse juk werd afgeschud en het voetbal was zeker de tweede helft de moeite waard. Nadat de tegenstanders de buikjes hadden volgegeten met hun Olvarit groentehapjes kon de wedstrijd beginnen, ware het niet dat de spits van de tegenstander nog even aan de zijlijn verschoond moest worden. De spelers van het vierde werden in slaap gewiegd en werden pas wakker toen het 0-1 stond. Zwak spel van VVA 4 werd afgestraft. De spits gooide zijn speen in het gezicht van Lennard en kon ongehinderd scoren, omdat onze keeper Arjan ongelukkigerwijs over zijn eigen ego struikelde. Deze struikelpartij zou grote gevolgen hebben voor het verdere verloop van deze wedstrijd.

VVA4 speelde met een flinke punt naar voren (Ruben, Robin, Jeffrey, hij die niet genoemd mag worden, Fabian en Mo) en liet daarbij de punt naar achteren (Edwin, Lennard, Gandalf, Bert en Gerard) soms in de steek. Maar goed gedane zaken nemen geen keer en Robin zette tegen zijn zin Ruben voor de keeper, die via zes tegenstanders scoorde. 1-1. Arjan viel daarna uit en Marco kon daarna niet voorkomen dat De Alblas geheel volgens de wetten van Woezel en Pip de 1-2 in de touwen kogelde.

In de tweede helft tapte het vierde uit een ander vaatje. Ed van de Plaat werd naar huis gestuurd vanwege ongepast taalgebruik en de inzet van een aantal Horrorclowns gaven de peuters van De Alblas net dat laatste zetje. Onder de indruk van zoveel rode neuzen rondde Ruben een fraaie voorzet van Jeffrey knap af, 2-2. Dat Jeffrey een minuut later tegen het gras werd geschopt was leuk voor de statistieken, maar de penalty werd wel uitstekend door Ruben via de cornervlag binnengeschoten. Het vergelijk met de komeet Halley gaat in deze op. Ook Ruben speelt één keer in de 197 jaar een perfecte wedstrijd. Helaas was dit nu. De 3-3 volgde na een cadeautje van onze verdediging, waarna Robin een steekbal van Ruben tot goal promoveerde. 4-3. Nog was de ligakoek nog niet op. Een dubieuze pingel zorgde voor de 4-4. VVA 4 was het hierna zat. Met rooddoorlopen gingen zij ten aanval. Ruben scoorde tweemaal per abuis en Gerard rondde prachtig een mooie voorzet van Fabian af. De 7-4 maakte een einde aan deze middag waarin Ruben een horrorkwintet aan goals produceerde en wederom duidelijk werd dat we naast voetballen ook best goed kunnen zeiken.
Met twaalf punten doet het vierde weer volop mee voor de titel en kunnen we stellen dat de inzet van horrorclowns in deze onmisbaar is. Volgende week wederom een kraker en wel tegen Papendrecht. Daarna vertrekt het vierde voor een korte stage naar Noord Korea om zich te verdiepen in de wetten van gedeeld leiderschap.

Man van de wedstrijd: benru iencro

Thou shall not pass