Geslaagde teambuildings-dag voor JO15-2

8 maart 2017 16:30

Jeroen Sluimer

Woensdag 1 maart stond voor Alblasserdam JO15-2 de FIFA/voetbal dag op het programma.

Op deze dag werd er s'ochtends om 10:30 afgetrapt met een onderlinge oefenwedstrijd tegen een D combinatie team van Alblasserdam. Deze leuke wedstrijd werd zoals verwacht gewonnen door het team dat als O15-2 speelde. Doelpunten kwamen van Sem Bieren 3x Jozeph van Zanten 2x en Driekus Nellen en Burhan Aptourahman.

Na deze wedstrijd werd er in de kleedkamer geloot voor het te spelen FIFA toernooi. Er werd gespeeld in 4 poules, 2 van 4 en 2 van 5. Er waren 4 playstations beschikbaar, 3 televisies in de kantine en de beamer in de bestuurskamer. In iedere poule gingen de nummers 2 en 3 door naar de achtste finale en plaatste de nummer 1 zich rechtstreeks voor de finale. Na spannende poules werden de finalisten bekend. In een poule moest zelfs het doelsaldo er aan te pas komen waardoor Joek Bieren zich uiteindelijk plaatste voor de finale rondes. In de poule waren er nog enkele hoge uitslagen maar in de finalerondes waren deze zeer zeldzaam. Het ging er fanatiek aan toe want iedereen wilde natuurlijk met de beker naar huis. Uiteindelijk plaatste Achraf Abarkan, Julian Lahey en trainers Marc de Vries en Jeroen Sluimer zich voor de halve finales. Achraf won in de laatste seconde van Jeroen en titelfavoriet Julian verpulverde Marc. Waardoor de finale bekend was. Eerst werd er nog een wedstrijd tussen de trainers gespeeld voor plek 3 waarin Jeroen simpel van Marc won.

Na het eten, rond 6uur, was het dan tijd voor de grote finale waar al vanaf half 1 voor gestreden werd. Julian was al vanaf het begin van de dag de favoriet en was tot nu toe goed met de druk om gegaan. Achraf had vanaf de eerste wedstrijd waarin hij met dubbele cijfers won laten zien ook een goede kanshebber te zijn voor de titel. De wedstrijd ging heel erg gelijk op, Julian kreeg de grootste kansen en kwam op 1-0 maar zag Achraf even later terug komen tot 1-1. Het duurde tot het laatste kwartier van de wedstrijd dat Julian zijn voorsprong pakte en deze even later op de counter uitbreidde naar 3-1. En zo won favoriet voor de titel Julian Lahey uiteindelijk zeer verdiend het FIFA toernooi en ging hij met de beker naar huis. Tijdens het toernooi was er voor voldoende drinken en chips gezorgd. En in de middag zijn er nog hamburgers gehaald bij de mc donalds. Als avond eten werden er Pizza's en kapsalons besteld.

Al met al was het een zeer geslaagde dag en wil ik vanaf deze plek alle spelers bedanken voor hen enthousiasme en deelname aan het toernooi. Er is deze gehele dag geen onderling gezeur geweest en iedereen heeft het naar zijn zin gehad. Op het veld laten we al weken zien dat we een echt team zijn en we voor elkaar door het vuur willen gaan, dat maakt het voor ons als trainers ook een stuk leuker om dit soort dingen voor jullie te organiseren. In de competitie doen we nog altijd mee voor de bovenste plaatsen en we gaan er met zijn allen voor zorgen dat we het seizoen een mooi einde geven.

Groet, Jeroen.