Interview Voetbaljournaal: Okan Arslan

4 april 2017 22:15

Dordtenaar Okan Arslan begon met voetballen bij DFC, maar vertrok al snel naar de jeugdopleiding van FC Dordrecht. Via Oranje Wit en ASWH is de 21-jarige Arslan inmiddels neergestreken bij Alblasserdam, en hier maakt hij weer minuten na veel blessureleed. “Ik ben naar Alblasserdam toegekomen om weer op niveau te voetballen.”

“Ik heb tot de D junioren bij DFC gespeeld,  en vervolgens ben ik naar FC Dordrecht gegaan. Bij Dordrecht heb ik vijf jaar gevoetbald, maar verloor op een gegeven moment plezier in het voetbal. Ik heb toen de overstap gemaakt naar Oranje Wit, en na twee maanden erg goed presteren bij zowel de A1 als de O23 werd ik vast selectielid van het eerste. Met Oranje Wit pakte ik de titel in de eerste klasse en na dat seizoen was er volop belangstelling. Ook FC Dordrecht had weer interesse, maar ik besloot om naar ASWH te gaan. Na een jaar ASWH ben ik weer terug gegaan naar Oranje wit, maar dat verliep allemaal niet zoals gepland. Na een jaar lang individueel te hebben getraind,  ben ik dit jaar bij Alblasserdam terecht gekomen,” vertelt Arslan.

Ondanks het moeizame seizoen met Alblasserdam heeft Arslan het toch naar zijn zin bij de Damdorpers. ”Dit is mijn eerste jaar hier en ik vind Alblasserdam persoonlijk een erg hechte club. Daarnaast is de sfeer onderling goed en kan ik met iedereen van de club goed opschieten.
Ik ben naar Alblasserdam toegekomen om weer op niveau te voetballen, na veel blessureleed de afgelopen jaren. Ik ben van mening dat ik verkeerde keuzes gemaakt op het gebied van voetbal, dus het is aan mij om dat nu weer om te zetten. Mijn doelstelling voor dit en ook komend seizoen is om zoveel mogelijk wedstrijden te spelen, doelpunten maken, kansen te creëren en natuurlijk fit te blijven.”

“In de jeugd heb ik veel sportieve hoogtepunten gekend, een aantal keer kampioen geworden. Maar als ik er toch een specifiek moet noemen, zijn dat mijn eerste maanden bij Oranje wit. Ik kwam bij Oranje Wit een beetje als een onbekende, maar na twee maanden werd ik een vast selectielid van het eerste. Ik speelde als 17-jarige in de basis, en in wedstrijden tegen ASWH voor de beker scoorde ik bijvoorbeeld. Het waren goede maanden waarbij ik lekker in mijn vel zat en mijn voeten liet spreken,” vervolgt Arslan.

“In mijn carrière wil ik zeker nog op een hoog amateurniveau voetballen. Maar op dit moment is fit blijven het belangrijkste. Ik weet wat mijn kwaliteiten zijn en ik hoop dat daarom nog te bereiken. Plezier houden in het voetbal is ook belangrijk, het moment dat ik terugkeerde bij Oranje wit is helemaal niet volgens plan gelopen en toen was ik voor een groot deel de motivatie kwijt. Dit kwam ook mede door blessures waar ik toentertijd mee zat. In heb in die jaren veel wedstrijden niet kunnen spelen mede door blessures, en dat hoop ik nooit meer te hoeven meemaken,” sluit Arslan af.
Bron: www.voetbaljournaal.com