Van de voorzitter: terugblik nieuwjaarsreceptie

23 januari 2018 14:30

Arjan Maat

Trainingskampen, zaaltrainingen, Alblassy darttoernooi, sport- en spel dag in de Drunense Duinen, ons jubileum jaar is vol gas van start gegaan!

Toch wil ik jullie nog heel even mee terug nemen naar de nieuwjaarsreceptie van zaterdag 6 januari. Velen van jullie heb ik op dit moment persoonlijk de hand kunnen schudden en samen hebben we het glas geheven op 2018.

Een jaar vol met (jubileum) activiteiten. Om deze activiteiten mogelijk te maken hebben wij de club van 50 weer nieuw leven in geblazen. Steun onze club om bijzondere projecten, waaronder de jubileum viering, financieel te steunen. Voor € 50,- doet u mee! Lees op deze pagina hoe; https://www.vvalblasserdam.nl/1/171/vernieuwd-de-club-van-50/

Het was heel mooi om op de nieuwjaarsreceptie al te kunnen melden dat er al enkele donaties binnen waren, waarvoor dank!

Wanneer ik schrijf dat onze vereniging draait op vrijwilligers dan vertel ik jullie niets nieuws. Dat ook steeds meer jeugd zich inzet voor de club doet mij goed. Dat was ook de reden dat ik even de jongens die scheidsrechter gaan worden in het zonnetje wilde zetten.

Traditiegetrouw geven wij ook altijd de wisselbeker door aan de vrijwilliger(s) van het jaar. Voor 2017 waren dat Anja en Alexander de Jong. Anja zet zich inmiddels alweer enkele jaren als bestuurslid met hart en ziel in voor de communicatie en evenementen organisatie. Het maken van de presentatiegids, nieuws- en persberichten en het plaatsen van social media berichten levert niet alleen mooie publiciteit op maar draagt ook bij aan de saamhorigheid. Want hoe leuk is het om weer een verslag te lezen over de activiteiten in en rondom de club met bijbehorende foto’s en filmpjes?!

Daarnaast zie je Anja tijdens het gezellige boutdraaien rondlopen om lootjes te verkopen of weer eens een keukendienst meedraaien. Mede door haar inzet hebben wij ook prachtige sponsorbedragen mogen ontvangen van onder andere de Rabobank Drechtsteden.

Alexander zet zich al jaren actief in als trainer en inmiddels ook als jeugd coördinator. Wanneer er weer een open training of schooltoernooi is offert hij ook hier weer een werkmiddag voor op. Alexander is ook actief betrokken geweest (en nog) bij het digitale scorebord. De techniek hierachter had hij zichzelf snel eigen gemaakt en hier profiteren wij nog steeds van. Toen er sprake was van het implementeren van een nieuwe website heeft Alex hier niet alleen zijn input aangegeven, maar heel wat uren ingestoken om deze mede op te bouwen en te vullen. En het kost nog steeds tijd om het allemaal bij te houden en de nieuwste technieken toe te passen zoals bijvoorbeeld onze eigen clubapp.

Op de nieuwjaarsreceptie heb ik mijn respect uitgesproken voor deze twee kanjers. Een jong gezin met drie kinderen, beiden een baan en je daarnaast dan ook nog zo inzetten als vrijwilliger voor onze club verdiend een applaus! Dit welverdiende applaus konden ze helaas niet zelf in ontvangst nemen, vanwege andere verplichtingen deze dag. En een stukje tekst over jezelf schrijven op de website, dat doe je natuurlijk niet. Ik heb mijn best gedaan om wat op papier te zetten…..nu moet ik toch nog wel even aan ze vragen of ze het voor mij willen plaatsen..... ;)

Hartelijke groet,

Arjan Maat