VVA3 KAMPIOEN!

20 mei 2018 21:00

Jeroen Sluimer

Zaterdag 19 mei is VVA3 door een klinkende overwinning van 9-0 op IFC kampioen geworden!

Na vorig seizoen op de slotdag van de competitie het kampioenschap uit handen gegeven te hebben moest het dit seizoen gebeuren voor het derde. Een aantal vaste spelers vertrokken en vanuit het tweede kwamen er 4 spelers voor terug.
Na een moeizame start waarin wel de punten gepakt werden leek het helemaal mis te gaan, nog voor de winter werd er verloren bij Hardinxveld (2-1) en thuis van Papendrecht met maar liefst 1-7! Het kampioenschap leek onhaalbaar te zijn maar na dat de spelers de winterstop in gingen speelde toenmalig koploper Papendrecht nog 2 wedstrijden voor ook zij vakantie gingen vieren. Beide wedstrijden werden verloren waardoor er na de winterstop ineens weer alle kans was op de titel. Een etentje vlak na de winterstop met het hele team zorgde er voor dat alle koppies weer de zelfde kant op stonden. Er werd na de winter geen punt meer verloren! Op 24 maart speelde we een cruciale wedstrijd uit bij Papendrecht dat op dat moment nog altijd koploper was. Bij winst kon de koppositie overgenomen worden, een snelle 2-0 achterstand werd nog voor rust weggewerkt en na rust werd het al snel 2-4. Uiteindelijk werd er gewonnen met 3-4! Vanaf dat moment was er bij iedereen weer het volle vertrouwen, in april volgde veel wedstrijden in korte tijd met ook nog 2 weken een dubbel programma. Een laatste seconde ontsnapping tegen ASWH en twee overwinningen op, tot dan toe, concurrent de Zwerver zorgde er voor dat de titel zo goed als binnen was. Toen ook de eerdere nederlaag tegen Hardinxveld was uitgepoetst door thuis met 7-0 te winnen was het afwachten tot de titel binnen was.

Thuis tegen IFC op 19 mei was het zo ver, een 9-0 overwinning zorgde voor een groot feest dat nog tot in de late uurtjes door is gegaan. We kunnen wel zeggen dat dit het kampioenschap was van een echt team. Keeper Jeremy Bakker bewees dit seizoen een hele betrouwbare keeper te zijn. Achterin zorgde Steven van den Broek, Jeffrey Verkerk, Tarik Bousrima, Martijn van Dam, Stephen Inacio da Silveira, Lucas Janssens, de ervaren Dennis Rotmeijer en aanvoerder Marc de Vries (die ook nog goed was voor 10 goals!) er voor dat Jeremy zo min mogelijk te doen kreeg. Op het middenveld strooide Roy Berkhoudt met passes alsof het niks was, streed Jamal Boussenaf voor elke meter en liet Jaron Verkerk met onder andere 21 goals zien een uitstekende nummer 10 te zijn. Jordy Smit was weer zoals men van hem gewent was een leider in de derde helft en liet dit seizoen ook zien een goede stand-in voor Jaron te zijn op de nummer 10 positie. Voorin waren Glen Peterse en Mitchel Vercouteren niet te stoppen voor de backs in de competitie en zorgde zij er met goede acties en voorzetten mede voor dat spits Jeroen Sluimer maar liefst 45 goals wist te maken, onder die 45 goals zaten ook een paar cruciale. De laatste minuut winnende tegen ASWH en de 2 goals waardoor we tegen Papendrecht nog voor rust gelijk kwamen waren heel erg belangrijk in de strijd om het kampioenschap. Een echte team prestatie die we nooit meer zullen vergeten.

Ook willen we Jan Verkerk nog bedanken voor de coaching de laatste 2 cruciale maanden van het seizoen! Jan heeft zeker zijn aandeel gehad in de titel door iedereen scherp te houden tijdens de wedstrijden. En natuurlijk willen we ook iedereen bedanken die namens vv Alblasserdam ook maar iets voor ons team heeft betekend de laatste jaren. Rinus Verkaik, Margareth Julicher en alle anderen ontzettend bedankt! Komend seizoen gaan we er alles aan doen om weer zo hoog mogelijk te eindigen maar dan een klasse hoger!

Klik hier voor de foto's van dit leuke feestje!