vv Alblasserdam gastheer voor pupillen KNVB bekerfinales

28 mei 2018 10:00

Zaterdag 2 juni worden op de Souburghse velden bij vv Alblasserdam de regiofinales van het Zwaluwen Jeugdbekertoernooi van de KNVB gespeeld. De KNVB heeft deze finales toegewezen aan vv Alblasserdam in verband met het 90 jarig jubileum van de club.

Vv Alblasserdam is verheugd gastheer te kunnen zijn: “Het is prachtig om op al onze velden deze dag jeugdfinales te hebben. Het wordt ongetwijfeld een gezellige dag op de club. Een leuke toevoeging aan onze jubileumactiviteiten die we al gehad hebben en nog gaan komen. Maar ik ben vooral trots op onze vrijwilligers die weer klaarstaan. Van Kantinemedewerkers tot de scheidsrechters; iedereen helpt weer belangeloos mee om alles goed te laten verlopen”, aldus Edwin Meijer, bestuurslid van de vereniging en voor de KNVB contactpersoon voor de finaledag.

Het Zwaluwen Jeugdbekertoernooi is meer dan voetbal alleen. Iedere voetbalclub betaalt inschrijfgeld voor deelname aan dit toernooi. Dit geld komt bij de Zwaluwen Jeugd Actie terecht. Alle deelnemende clubs hebben dit seizoen € 349.750,- bij elkaar gevoetbald. Een prachtig bedrag! De helft van dit geld gaat naar het Beatrix Spierfonds en Spieren voor Spieren en is bestemd voor onderzoek naar spierziekte bij jongeren. Met de andere helft kunnen voetbalverenigingen subsidie aanvragen. De Zwaluwen Jeugd Actie is al in 1960 gestart. In de afgelopen 50 jaar hebben meer dan 11 miljoen jeugdvoetballers meegedaan en voetbalden zij meer dan 6 miljoen euro bij elkaar.

Klik hier voor het programma van de finales.