Alblasserdam en De Zwerver na vijf minuten weer naar binnen

8 april 2019 16:00

Ad Bossers

De derby Alblasserdam - De Zwerver moest zaterdag door een kuitblessure van scheidsrechter Arie van Honk uit Zuilichem al na vijf minuten worden beëindigd. De Zwerver is nog volop in de race voor de titel in 3C, Alblasserdam staat aan kop in de derde periode.

Met veel toeschouwers, een ware vuurwerkshow achter de doelen en supporters met gekleurde fak­kels langs de lijn waren op sport­park Souburgh alle ingrediënten aanwezig voor een spektakelstuk. Helaas kwam daar binnen vijfmi­nuten een abrupt eind aan. Van Honk, die de gehele week al niet oksel fris was, gaf er de brui aan en er was geen scheidsrechter in de buurt om het duel over te nemen. Er kon een arbiter uit Tilburg op­getrommeld worden, maar dan zou de wedstrijd een kleine twee uur hebben stilgelegen. Tweede Paasdag (22 april) vinden de clubs nu de meest geschikte inhaaldag.

Streep
"Dit is toch wel een flinke streep door de rekening", sprak De Zwer­ver-trainer Edward Knook. "We zitten de laatste weken in een flow en de ploeg is superfit. Ik ben er dus absoluut niet blij mee dat de wedstrijd geen doorgang vindt. Ik hoop wel dat het duel niet op een doordeweekse avond wordt inge­last, omdat er dan nauwelijks nog iets overblijft van de geweldige apotheose die er nu was. Gelukkig spelen we dinsdag tegen eerste­klasser GJS om de EM Cup, zodat we toch ritme houden. En dan moeten we zaterdag maar knallen tegen Hardinxveld, waartegen we na de 4-o uitnederlaag nog iets goed te maken hebben."

Zijn Alblasserdam-collega Den­nis Schoonewil zat niet zo met het staken van de derby in zijn maag. "Beide clubs hadden er alles aan gedaan om een geweldige sfeer rond het duel te creëren. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat het mij niet slecht uitkwam. Mijn jonge ploeg stond stijf van de zenuwen en gaf in die paar minuten al twee kansen weg. Ik was ook wel verrast door de speelwijze van De Zwerver, dat met twee spitsen aantrad."

Voorkeur
Schoonewil had ook een voorkeur voor Tweede Paasdag om de wed­strijd te vervolgen. "Maar mis­schien is het voor ons beter om op een onopvallende dinsdagavond te spelen. Dan staat er misschien minder spanning op bij de jongens en zal de angst minder regeren." Om dollend te besluiten: "Voor de baromzet is het wel ideaal, omdat De Zwerver nu twee keer naar Souburgh komt."

Alblasserdam
Levensveld, Nzita, Groe­nendijk, Beau Buwalda. Lambermont, Damien Buwalda, Bravenboer, Naaktgeboren, Elibol, De Jong, Van Galen.
Zwerver: Warning, Kuijpers, Van der Rhee, Verloop, Mike Lodder, Adelino, Van der Linden, Luwawa, Munoz, Luiten, Van Meerkerk.

Klik hier voor meer foto's

Bron: Algemeen Dagblad