Clubavond groot succes!

15 december 2019 10:45

Afgelopen donderdag avond 12 december was de kantine van vv Alblasserdam gevuld met sponsoren, leden van de club van 50 en vrijwilligers. Deze mensen waren uitgenodigd als dank voor hun loyale steun aan de club.

(foto's:  Cees van der Wal)
Presentatie voor dit avondvullendprogramma was in handen van Dirk Jan Stouten. (bekend van o.a TV Rijnmond en het zeer recente theater programma Gijp in het Nieuwe Luxor.)

De gasten werden getrakteerd op een boeiend interview onder leiding van Stouten met Danny Buijs (Hoofdtrainer FC Groningen), Adri Poldervaart (assistent trainer FC Groningen) en Gibril Sankoh (jeugdtrainer FC Groningen).

Getuige de stilte in de zaal, zorgden Buijs (sowieso geen onbekende bij vv Alblasserdam) en zijn collega's voor mooie gesprekken met leuke anekdotes maar ook aandacht voor het zo schrijnende contrast van de start van de voetballer Danny Buijs bij vv Alblasserdam en die van de in Sierra Leone geboren en opgegroeide Gibril Sankoh, die op 17 jarige leeftijd in 2000 zonder enige familie ons land in vluchtte.

Ook werd op deze avond de Vrijwilliger van het Jaar gekozen. Dhr. Nico Boon mocht voor al zijn verdiensten voor de club, het erepodium bestijgen en zichtbaar geëmotioneerd nam hij de mooie woorden van voorzitter Arjan Maat  en de wisselbeker in ontvangst.

Tot slot mocht Burgemeester Jaap Paans van Alblasserdam aanschuiven aan de interviewtafel en ook hierna volgde een boeiend gesprek waarin Paans de belangrijke functie die een voetbalvereniging als vv Alblasserdam heeft, nog eens benadrukte.

Daarna keken alle aanwezigen met elkaar de voetbalwedstrijd  Porto-Feyenoord, met in de rust nog een analyse verslag opnieuw olv. van Stouten met Danny Buijs.

Voor de wedstrijd kregen alle aanwezigen de kans loten te kopen voor de blinde pool. (opbrengst t.b.v. nieuw kantine meubilair)  De eindstand 3-2 zorgde er voor dat dhr. Marius Kusters de winnaar werd van een dinerbon gesponsord door restaurant  't  Raedhuijs te Alblasserdam.

Grote dank gaat uit naar alle deelnemers en natuurlijk de mensen die deze gezellige avond mogelijk maakten! Het bestuur en de sponsorcommissie van vv Alblasserdam kijken terug op een zeer geslaagde avond.

Klik hier voor meer foto's die fotograaf Cees van der Wal voor ons maakte!