Bestuursupdate

13 april 2020 17:45

Beste leden,
Het is stil op straat, het is stil op sportpark Souburgh. Wij allen missen jullie, oud- leden, actieve leden, de toeschouwers langs de lijn, de vrijwilligers en iedereen die v.v. Alblasserdam een warm hart toedraagt.

Waarschijnlijk hebben jullie al begrepen dat de KNVB heeft besloten  om de competities in het amateurvoetbal dit seizoen niet meer te hervatten. Tot onze grote spijt. Ons voetbalhart doet zeer. Maar gezondheid gaat voor alles.

Geen eindstanden dit seizoen
Omdat we dit seizoen de competities niet meer hervatten heeft de KNVB ook besloten dat er dit seizoen geen eindstanden komen en er dus ook geen kampioenen, promovendi en degradanten zijn. Ook worden de bekercompetities niet uitgespeeld. Het volgende seizoen start iedereen weer in dezelfde klasse als bij de start van het huidige seizoen. De KNVB is van mening dat dit het meest eerlijke en duidelijke besluit is. Ze weten dat elk besluit pijn zal doen, afhankelijk van de plek waarop een team op de ranglijst stond. Door het niet uitspelen van de competitie hebben ze geen eindstand op basis waarvan ze vinden dat ze een eerlijke promotie/degradatie kunnen toepassen.

Mochten de overheidsmaatregelen nog voor de zomer worden afgeschaald en er weer veilig gevoetbald kunnen worden, dan zullen we uiteraard aanvangen met het organiseren van activiteiten op onze club zoals bijvoorbeeld het organiseren van oefenwedstrijden. Het weer op gang brengen van het verenigingsleven – zodra alles weer veilig is – heeft vanaf dat moment dan ook onze focus.

Vanuit het Bestuur willen wij jullie graag over een aantal zaken informeren;

• Er is geen reden tot paniek. De club is financieel gezond en we kunnen een stootje hebben. Ondanks het gebrek aan diverse inkomsten zullen we gewoon blijven bestaan.
  • Natuurlijk zullen er geen onverantwoorde grote uitgaven gedaan worden op korte termijn maar we hoeven voor volgend seizoen niet te bezuinigen op materiaal, ballen o.i.d.
  • Aangezien er vanaf maart eigenlijk al niet meer gevoetbald zullen wij na deze crisis bekijken of er op enige wijze gecompenseerd kan worden. Dit kunnen wij jullie helaas op dit moment niet garanderen, en zal eerst na deze crisis zorgvuldig bekeken kunnen worden.
  • Er is natuurlijk contact met onze sponsoren. Gelukkig reageren er velen positief en blijven ze bereid ons ook volgend seizoen te steunen!
  • Gelukkig blijven ook spelers en vrijwilligers de club trouw en worden er volop plannen gemaakt voor een mooi nieuw seizoen, waarbij de 1,5 meter afstand maatschappij praktisch onontkoombaar is. Hoe dit ingevuld zal moeten worden zullen wij ons laten leiden door de adviezen van de deskundigen en de KNVB.
  • De planning is ook nog steeds dat we deze zomer een prachtig kunstgrasveld zullen krijgen.
  • Natuurlijk kijken we op dit moment ook hoe we diverse steunmaatregelen vanuit de Overheid kunnen benutten.

Hoewel we allemaal dolgraag de velden weer op willen, hopen we dat iedereen begrijpt dat zolang dit niet veilig kan, het gewoonweg geen optie is. Hoe moeilijk en jammer dat ook is. Laten we met z’n allen ervoor zorgen dat we de overheidsmaatregelen blijven naleven zodat we dit virus zo snel mogelijk kunnen verslaan.

Houd afstand, blijf gezond en let een beetje op elkaar!

Een hartelijke groet,

het Bestuur van vv Alblasserdam