Voortgang Kunstgrasveld deel 2

2 augustus 2020 11:00

Koos van Steenis

Koos van Steenis heeft ons weer op de hoogte gebracht van de laatste ontwikkelingen!

Vrachtwagens rijden af en aan om de laatste laag grond van het hoofdveld te verwijderen. Je kan zien waar de oude drainage heeft gelegen aan de lichte stroken zand. Nadat de grond is afgegraven wordt het veld direct geëgaliseerd.
Er zijn sleuven gegraven voor de elektriciteits kabels voor de lichtmasten en daar maken wij dan ook gebruik van om onze kabels in te leggen voor de stroom naar het scorebord/reclamebord en voor het geluid.
De meeste sleuven worden met de machine gegraven, maar Arie doet dat nog met de hand.

Tussendoor gaan ook andere voorbereidingen verder op de club, er zijn 4 grote parasols gebracht door Heineken en die worden gekeurd door Arjan en René.

Verder wordt er door Rinus Verkaik voorbereidingen getroffen om het seizoen goed te kunnen starten en om de kleedkamers schoon te houden. In elke kleedkamer wordt een veger en blik en een trekker neergehangen, zodat men de kleedkamers netjes achter kan laten na de training of wedstrijd. Doeltjes worden gecontroleerd en de ballen geteld. Laat het nieuwe seizoen maar beginnen.

Dinsdagavond kwamen er een paar sterke mannen om onze kabels op hun plaats te leggen.

Op sommige plaatsen konden de sleuven direct weer dichtgegooid worden, maar andere moesten nog open blijven voor de mannen van Oostendorp die de lichtmasten moeten plaatsen.
Bart liep de kabels nog even na of ze wel netjes naast elkaar lagen en in die tussentijd dronken de andere koffie.

In een paar dagen tijd werden de lichtmasten geplaatst en aangesloten en aan het einde van de week ging Richard ze nog even testen in het donker.

Het scorebord/reclamebord werd weer aangesloten en was de reclame weer zichtbaar, met het gebruik van het scorebord moeten we nog even wachten tot de grasmat klaar is.

Door de mannen van GKB werden voorbereidingen getroffen voor de nieuwe drainage, zodat die aankomende week gelegd kan worden.

Tussendoor wordt er overlegd en gecontroleerd door de gemeente, de projectleider en andere mensen die er voor moeten zorgen dat alles wordt uitgevoerd zoals men dat bedacht had.