Voortgang kunstgras deel 9

21 september 2020 16:00

Koos van Steenis

Koos van Steenis praat ons weer bij...

De week begon slecht voor de mensen van de gemeente, Huib wilde gaan beregenen en toen bleek dat, onder het stenen gebouwtje waar de waterpomp in staat, een PVC leiding afgebroken te zijn. Gelukkig waren er nog mensen aan het werk van GKB die de leiding gingen opgraven en vernieuwen.

Samen met Cor heb ik de omheining aan de kant van de fietsenstalling dicht gemaakt. Als je dan de mensen van de hekwerken bezig zag rondom het veld, dan koste het ons wel iets meer moeite, maar het hekwerk is weer geplaatst.

Arie ging aan de achterkant van de staantribune nog wat schilderwerk verrichten, zodat later in de week de laatste twee frames geplaatst konden worden, waarbij we weer de hulp kregen van de jongens die voor de training de handen uit de mouwen staken en Jordy laste de frames weer netjes vast.

Piet en Henk vonden dat de traanplaten van de staantribune ook wel een kwastje verf konden gebruiken, dus Piet ging aan de slag met een staalborstel en Henk met een rolletje met verf. Dat is opgeknapt mannen.

Rondom het veld moesten de reclame borden nog geplaatst worden, dat betekende eerst schoonmaken en daarna plaatsen. Het was een hele klus, waarbij we alle helpende handjes konden gebruiken. De meeste borden hangen, maar we konden niet verder omdat de mensen van het hekwerk nog niet klaar zijn met het monteren van de poorten en het ophangsysteem voor de reclameborden.

Rondom het veld werden de prullenbakken geplaatst en de grond geëgaliseerd. Daarna werd er gelijk gras gezaaid. Het knapte gelijk een stuk op, nu maar wachten tot het om het veld ook groen wordt.

Dinsdagavond werd er voor het eerst getraind op het kunstgras en kon de nieuwe verlichting ook gelijk getest worden. Jammer genoeg scheen er meer licht op de buitenbar dan op sommige plaatsen van het veld. In de loop van de komende week wordt de verlichting goed afgesteld en kunnen we daar ook van genieten.

Onze partytent moesten we voor vrijdag afbreken, dus Rinus raakte zijn werkplaats kwijt en moest een ander plekje vinden om te vurven. Op de plaats van de partytent werden Pergola tenten geplaatst, dit omdat i.v.m. de corona regels de kantine dicht blijft en we buiten toch onze spelers en supporters onderdak willen bieden.

We misten vrijdag nog de hoekvlaggen en de dug-outs, dat werd nog spannend of ze die dag geleverd konden worden. De hoekvlaggen werden met een speciale wagen en vier man sterk in de loop van de ochtend op hun plaats gezet, jammer genoeg niet in de juiste clubkleuren, maar dat wordt nog hersteld.

Vrijdagmiddag, tegen het einde van de middag, kregen we een telefoontje van Maat transport, dat de dug-outs onderweg waren en dat er geholpen moest worden met het lossen. De dug-outs werden eerst in een kleinere vrachtwagen overgezet en toen één voor één naar Souburg gebracht. Daar werden ze met vereende krachten op hun plaats gezet. Dat is wel genieten als je zulke mooie dug-outs dan op hun plaats ziet staan. Nu maar hopen dat er nog spelers zijn die willen spelen en niet de voorkeur geven aan een reserve beurt.

Tot slot moet er mij nog iets van het hart, weken lang hebben wij het druk met allerlei werkzaamheden en dan weten ze je nog te verrassen met een ontzettende vieze WC.

Ongelooflijk dat men zoiets achter durft te laten. Gelukkig is het door onze vrijwilligers weer opgeruimd.

Koos van Steenis