Klussen 2021

2 mei 2021 15:30

Koos van Steenis

Ondanks de Coronatijd met zijn vele beperkingen, hebben we dit jaar niet stil gezeten. De trainers en leiders zijn regelmatig op Souburgh te vinden en proberen de actieve leden bezig te houden d.m.v. trainingen en onderlinge wedstrijdjes.

Rinus Verkaik zorg er voor dat alles verloopt volgens de coronaregels en zorgt af en toe voor een drankje, zoals b.v. chocolademelk.

We hebben al twee keer mee kunnen spelen met de Bingo en dat was een succes, niet alleen om mee te doen, maar ook voor de clubkas.
Onze klussers zijn ook regelmatig, in kleine groepjes, te vinden op Souburg. Hieronder probeer ik u een beeld te geven wat we gedaan hebben tot 30 april.

Op 8 januari hingen eindelijk de oranje witten netten in de doelen op het hoofdveld, een mooi gezicht.

Begin februari kregen we een flink pak sneeuw, dat zorgde niet alleen voor een mooi winters landschap, maar ook voor overlast. De tenten die voor de kantine geplaatst waren bezweken bijna onder het gewicht van de sneeuw. Gelukkig hebben we de sneeuw kunnen verwijderen zonder schade aan de tenten.

In maart hebben we de opslag container d.m.v. twee hondjes en een pompwagen wat dichter bij zijn definitieve bestemming gezet. Met een paar sterke mannen hebben we de bosjes gesnoeid en een paar tegels geplaats voor de fundering van de container. Daarna kon de container met behulp van een vrachtwagen met kraan van Maat, definitief op zijn plek gezet worden.

Tussendoor hebben we diverse keren een groot doel uit de sloot moeten vissen. Doordat men na gebruik de doelen op hun wielen liet staan en er regelmatig een harde wind stond, gingen de doelen aan de wandel en belandde dan in de sloot. Graag na gebruik van de doelen, de wielen wegklappen.

Op 12 maart zijn we begonnen met het slopen van het plafond in de kantine aan beide zijde van het hoge gedeelte. De bedoeling is dat de elektrische bedrading, internet en alarm netjes achter het plafond weggewerkt wordt, isolatie en ontluchting aangebracht wordt en daarna nieuwe gipsplaten en spotjes worden gemonteerd. Door Karst de Vries en Jan Groenendijk werd wel even gekeken of de spotjes op de juiste plek kwamen i.v.m. genoeg licht tijdens het kaarten. Richard, Edwin en Bart hebben voor het elektrische gedeelte gezorgd, ik heb daar geen foto’s van, want die waren op andere tijden aan het werk.

Zelfs het mooie bord, wat bij de ingang van de kantine was geplaatst om de koude wind van buiten op te vangen, moest het ontgelden. We hebben wel eerst toestemming gevraagd aan Rinus Vogel, want die had tenslotte gezorgd voor de mooie schildering.

Het voorste gedeelte van de dames WC moest nog opgeknapt worden, daar begon Piet mee en hij kreeg af en toe hulp van Henk. Het eindresultaat mag er zijn, de dames zijn er blij mee.

Door Hornbach werden de gipsplaten en isolatie gebracht. 60 gipsplaten van 360 cm lang, 17 gipsplaten van 200 cm lang en 38 rollen isolatie. Dat moest allemaal naar boven gebracht worden, maar met de hulp van een paar sterke mannen was het zo gepiept.

Omdat we regelmatig overlast hebben van jeugd op ons hoofdveld, hebben we een opening in het hekwerk tussen de hockey en het hoofdveld dichtgemaakt en borden VERBODEN TOEGANG neergehangen, maar of het wat uitmaakt weet ik niet.

Nadat ik nog 4 ventilatie kokers op het dak had geplaatst en nog even genoten had van onze mooie accommodatie, konden we het grondhout, de isolatie en de eerste gipsplaten gaan plaatsen.

De eerste platen werden vakkundig tegen het grondhout geschroefd en de gaten voor de spotjes op de juiste plaats geboord. Andere gingen weer verder met grondhout plaatsen en uitlijnen.

We hadden het plafond nog maar net gesloopt en toen stond Rinus al klaar om de zijkanten in de grondvurf te zetten en toen de eerste platen geplaatst waren, begon Rinus al direct met het dichtsmeren van de schroefgaatjes. Die man is niet te stoppen.

Tussendoor hebben we, toen de punttenten weggehaald waren, nog de partytent neergezet.

Op de achterkant van de staantribune hebben we nog 4 borden van Ten Raede Groep op mogen hangen en daar zijn weer erg blij mee.

Koos van Steenis