Alexander de Jong en Collin de Jong treden toe tot technische staf 1e elftal seizoen 2023-2024

20 april 2023 10:00

Alexander de Jong en Collin de Jong treden toe tot de technische staf van het 1e elftal van vv Alblasserdam voor het seizoen 2023-2024. Beiden zullen de rol van assistent trainer gaan vervullen, van de nog te benoemen nieuwe hoofdtrainer, binnen de staf van het 1e elftal van de club.

Alexander de Jong, een bekend gezicht binnen de club, heeft als speler onder andere gespeeld voor Willem II, IJsselmeervogels en ASWH. Hij keert terug in een rol die hij eerder met succes heeft vervuld, met name tijdens het kampioensjaar alsmede de jaren daarvoor. Over zijn terugkeer zegt Alexander de Jong: "Dit seizoen heb ik met heel veel plezier en enthousiasme samengewerkt met een hele mooie lichting/spelersgroep (015-1) binnen onze club. Toen mij echter gevraagd werd door de TC en een hoop spelers om terug te keren bij het 1e, hoefde ik daar niet lang over na te denken, ik heb er al het vertrouwen in dat we een mooie herkenbare groep bij elkaar gaan krijgen en weet ondertussen ook dat er de komende jaren genoeg talent gaat aankomen/doorbreken. Hier bouw ik graag aan mee."

Collin de Jong is ook geen onbekende binnen de club, waar hij al diverse functies heeft bekleed en op dit moment ook jeugd- en keeperstrainer is. Hij heeft onlangs zijn diploma behaald voor goalkeepercoach C en kijkt ernaar uit om te helpen bij het 1e elftal. Collin de Jong zegt hierover: "Ik heb in de afgelopen jaren verschillende teams getraind en heb daardoor een sterke band opgebouwd met de jeugd van de club, ik wil gaan zorgen dat talentvolle jeugdspelers gaan doorstromen naar het eerste elftal! Daarnaast wil ik mezelf heel graag doorontwikkelen als coach. Ik kijk er erg naar uit om te gaan helpen bij het 1e elftal!"

De club is ontzettend blij met de toevoeging van Alexander de Jong en Collin de Jong aan de technische staf van het 1e elftal van vv Alblasserdam, daarnaast kijken we uit naar de bijdrage die beide assistent trainers zullen leveren aan de ontwikkeling en prestaties van het team.

De komende periode zullen wij op zoek gaan naar een geschikte hoofdtrainer.
Geïnteresseerden kunnen contact opnemen met [email protected]

_ALX9279.JPG

_ALX6935.JPG