Samenwerking tussen Voetbalvereniging Alblasserdam en Keeperschool Van Der Kaay versterkt talentontwikkeling

16 augustus 2023 7:45

Voetbalvereniging Alblasserdam is verheugd om de officiële samenwerking aan te kondigen met de gerenommeerde Keeperschool Van Der Kaay. Deze strategische alliantie heeft als doel de kwaliteit van de keeperstrainingen en talentontwikkeling binnen de vereniging naar een hoger niveau te tillen.

Keepers spelen een cruciale rol in het voetbal en de focus op hun ontwikkeling is van essentieel belang. Met de samenwerking tussen Voetbalvereniging Alblasserdam en Keeperschool Van Der Kaay worden zowel de jeugdige keepers als de vereniging als geheel bevoordeeld. De keepersschool staat bekend om zijn hoogwaardige trainingsmethoden en professionele trainers, en zal expertise en ondersteuning bieden aan de keepers van de voetbalvereniging.

Technisch coördinator van Voetbalvereniging Alblasserdam, Peter Julicher, verklaarde enthousiast: "Deze samenwerking markeert een belangrijke stap in onze voortdurende inspanningen om onze jeugdspelers de best mogelijke trainingservaring te bieden. Keepers zijn een cruciaal onderdeel van elk team, en we zijn ervan overtuigd dat de expertise van Keeperschool Van Der Kaay ons zal helpen om getalenteerde keepers te ontwikkelen en te koesteren."

Eigenaar en initiatiefnemer van de Keeperschool Arjan van der Kaay voegde toe: "Wij zijn verheugd om onze kennis en ervaring te delen met Voetbalvereniging Alblasserdam. Onze missie is om keepers te helpen hun volledige potentieel te bereiken, zowel op technisch als op mentaal vlak. We kijken ernaar uit om samen te werken met de vereniging en bij te dragen aan de groei van het keeperschap."

De samenwerking tussen Voetbalvereniging Alblasserdam en Keeperschool Van Der Kaay zal bestaan uit regelmatige trainingsavonden en begeleiding voor keepers van alle leeftijden binnen de vereniging. Deze gezamenlijke inspanning belooft niet alleen de individuele vaardigheden van keepers te versterken, maar ook een positieve impact te hebben op het algehele succes van de vereniging.

Voor meer informatie over deze samenwerking en toekomstige activiteiten kunt u contact opnemen met:

VV Alblasserdam
Collin de Jong

Arjan van der Kaay
06 – 41 76 25 36

Over Voetbalvereniging Alblasserdam:
vv Alblasserdam is opgericht op 7 mei 1928 en is een bloeiende en vooral zeer actieve voetbalvereniging, dat naast het voetballen ook op elk gewenst niveau zorgt voor de nodige ontspanning en gezelligheid. Alle mogelijke faciliteiten, zowel voor de toeschouwers als voor de spelers, zijn aanwezig. Na afloop van de wedstrijden bestaat de mogelijkheid om in de gezellige kantine na te babbelen onder het genot van een hapje en drankje!

Over Keeperschool Van Der Kaay:
Keeperschool Van der Kaay werd in 2013 opgericht door voormalig profkeeper Arjan van der Kaay. Hij stond onder de lat bij onder meer Sparta (als jeugdspeler), Westlandia en ADO Den Haag. Al tijdens zijn keeperscarrière trainde Arjan jonge talenten. Keeperschool Van der Kaay beschikt vandaag de dag over vestigingen op drie locaties: bij vv Sliedrecht, op het terrein van FC ’s-Gravenzande in ’s-Gravenzande en bij VDL in Maassluis. Op deze locaties zijn diverse gecertificeerde trainers actief, die allemaal zelf op hoog niveau hebben gekeept. Zij leren de jonge keepers zaken als een goede uitgangshouding, het insnijden van de bal, de traptechniek, positiespel, meevoetballen en het aangaan van 1-op-1 duels. Daarnaast krijgen ze sociale vaardigheden aangeleerd als praten voor een groep en coachen van medespelers. Ook leren ze hoe ze zich mentaal kunnen voorbereiden op een wedstrijd en zich volledig kunnen focussen.

_ALX8559.JPG

_ALX8543.JPG