Dicht is dicht

28 augustus 2023 12:00

Wellicht is het jullie weleens opgevallen dat de velden van v.v. Alblasserdam in gebruik zijn, terwijl de poort afgesloten is. Wist je dat de gebruikers van het sportpark op dat moment de wet overtreden? Overtreding van artikel 461 van het Wetboek van Strafrecht kan leiden tot een geldboete of taakstraf.

Uiteraard is het fijn om te zien dat ons sportpark populair is en dat mensen graag een balletje komen trappen. Voor die lieden is het kunstgrasveld naast de atletiekbaan vrij toegankelijk en altijd beschikbaar. Het wordt vervelend wanneer diezelfde mensen het hoofdveld in gebruik nemen op momenten dat ons park gesloten is. En nog erger; wanneer zij hun rommel achterlaten of zelfs onze faciliteiten gaan slopen.

Helaas is het al regelmatig voorgekomen dat we de stille getuigen van vandalisme aantroffen, wat aangeeft dat er regelmatig ongenode gasten ons park betreden. Zoals wat? Kijk maar eens naar de foto’s van kapotte stoelen, gesloopt dak en ingegooide ruiten.

Het is natuurlijk volledig onnodig en onbegrijpelijk dat dit gebeurt. Uiteindelijk valt de rekening op de mat bij de vereniging, waardoor dat wij, als leden, de kosten voor het herstel mogen ophoesten. Onze onderhoudsploeg wordt er ook misselijk van en luidde onlangs opnieuw de noodklok.

Op 24 augustus jl leidde dat tot een stevig gesprek met de politie, die een bezoek bracht aan ons sportpark. De uitkomst van dat gesprek is dat de politie de komende maand september extra zal surveilleren. Wanneer zij personen aantreffen op onze accommodatie, terwijl dat de poorten gesloten zijn, dan zullen zij geboekt worden. Een tweede overtreding zal een bekeuring tot gevolg hebben.

Als voetbalvereniging betreuren we dat dit soort controles en handhaving nodig is en roepen daarom alle liefhebbers van de sport, leden en niet-leden die op ons park willen voetballen op om dat op het kunstgrasveld naast de atletiekbaan te doen. Daar is iedereen van harte welkom om hun hobby uit te oefenen. Of! Nog beter: word lid van de club, sluit aan bij een team en geniet van ons clubleven.

Vandalisme_Wetboek_211224.jpg

Vandalisme_Tribune_220527.jpg