Zilveren Molentoernooi biedt perspectief

28 augustus 2023 11:45

Het eerste elftal van v.v. Alblasserdam heeft tijdens het Zilverenmolentoernooi een uitstekende indruk achtergelaten. Ondanks het verlies tegen Nieuw Lekkerland en De Zwerver mochten de mannen van trainer Tim den Haan terugkijken op een prima verlopen ‘toernooi’: “We hoeven ons niet te schamen, want we konden ons meten met ploegen die respectievelijk twee en één klassen hoger spelen.”

Bij velen werd de terugkeer van het Zilvermolentoernooi met applaus ontvangen. Van oudsher spelen daarin de vertegenwoordigende teams van v.v. Alblasserdam, v.v. De Zwerver, v.v. De Alblas en v.v. Nieuw Lekkerland tegen elkaar. Enerzijds een oefencampagne, maar anderzijds toch altijd een meetmomentje om te zien of de teams klaar zijn voor de nadere competitie.

Op dinsdag 22 augustus werd v.v. Nieuw Lekkerland ontvangen op Sportpark Souburgh en bracht voormalig hoofdtrainer Fop Gouman terug op het hoofdveld. Als was het wel op de bank van de betonboys. De eersteklasser begon als favoriet aan de wedstrijd en werd getipt voor de winst van de mini-competitie. Uiteindelijk gingen de groenwitten er met de winst vandoor, maar de 0-2 was zwaarbevochten. v.v. Alblasserdam presenteerde zich uitstekend en had de openingstreffer op de schoen, maar helaas kwam het niet tot een treffer, waardoor onze jongens zich mochten opmaken voor een strijd om het brons. Daarin troffen zij De Zwerver, die op de dinsdag op eigen veld met 0-1 van De Alblas verloren.

De ‘troostfinale’ vond plaats op zaterdag 26 augustus op het complex van v.v. De Alblas. En wederom kwam Alblasserdam strijdlustig uit de startblokken en mocht het lange tijd aanspraak maken op de openingstreffer. De kansen werden echter niet benut, waardoor er met 0-0 gerust moest worden.

Ook in het tweede bedrijf werd er hard gewerkt om de winst, maar beide ploegen slaagden er niet in om te scoren. In dit toernooi worden remises direct beslecht middels strafschoppen, welke De Zwerver beter nam dan de Damdorpers. Uiteindelijk viel de winst met 4-1 aan De zwerver.

Ook al werden er twee wedstrijden verloren, toch verdienen de mannen een compliment, zag ook trainer Tim den Haan: “Aan de inzet heeft het echt niet gelegen, ik heb mooie aanknopingspunten gezien. In de afronding misten we wat geluk, anders valt het wel onze kant op. En het feit dat we daar ook gewoon recht op hadden zegt toch een hoop over onze voetballende vermogens. Ik kijk met een goed gevoel terug op deze wedstrijden.”

Komende zaterdag wacht de volgende uitdaging voor de Oranjewitten, want dan wordt GSC/ODS
ontvangen op Souburgh. Ditmaal in het teken van het bekertoernooi. Aftrap is om 14:30 uur aan de Bas Verhoevenweg 5.

230826_VVA-DeZ_003.jpg

230826_VVA-DeZ_001.jpg