Dringend scheidsrechters nodig!

28 augustus 2023 14:30

Zoals jullie allemaal weten, is voetbal een teamsport die niet zonder scheidsrechters kan worden gespeeld. Helaas hebben we momenteel te maken met een dringend tekort aan scheidsrechters.

We begrijpen dat niet iedereen geïnteresseerd is in het fluiten van een wedstrijd, maar we willen benadrukken hoe belangrijk het is om dit probleem op te lossen. Als we niet genoeg scheidsrechters hebben, betekent dit dat we wedstrijden moeten annuleren of verplaatsen, wat niet alleen frustrerend is voor de spelers, maar ook voor de ouders en andere clubs waarmee we samenwerken. Als er zich op korte termijn geen scheidsrechters melden, zullen de wedstrijden door het team (denk aan ouders, trainers, leiders en/of spelers) zelf moeten worden begeleid.

Daarom doen we een dringend beroep op jullie: we zijn op zoek naar vrijwilligers die bereid zijn af en toe een wedstrijdje te fluiten. Heb je al ervaring? Fantastisch! Maar als dat niet het geval is, maak je dan geen zorgen. We bieden training en ondersteuning om ervoor te zorgen dat je goed voorbereid aan de slag kunt.

Ben je een ouder en wil je alleen het team van je kind begeleiden bij een thuiswedstrijd? Ook dat is van grote waarde. Als we allemaal samenwerken en ons steentje bijdragen, kunnen we dit tekort aan scheidsrechters oplossen en onze voetbalclub draaiende houden.

Neem alsjeblieft contact op met Margareth Julicher (06-11364971, [email protected]) als je geïnteresseerd bent in het worden van een scheidsrechter of als je vragen hebt over deze oproep. Jouw inzet maakt een enorm verschil voor onze club en onze spelers.

Laten we samenwerken en ervoor zorgen dat we kunnen blijven genieten van het spelletje!

Kijk ook eens op; www.knvb.nl/ik-word-scheidsrechter. Of bekijk het filmpje