De terugkeer van enkele toppers !!!

De Zwerver 4

Alblasserdam 5

5 oktober 2019 16:00

Onbekend

Op een late zaterdagmiddag richting onze tegenstander aan de Kinderdijk. Heerlijk om zo’n derby te mogen en kunnen spelen. Zeker met de terugkeer van een tweetal vedettes uit het verleden en een vakantieganger.

Eerste helft liep het lekker. De Zwerver had de zon tegen en wist eigenlijk geen vuist te maken tegen een heerlijk combinerend VVA 5. Jeff en Thomas waren wat onwennig aan de flanken en kwamen niet in de wedstrijd. Toch kwamen we redelijk makkelijk op een 0-2 voorsprong door goals van Ruben op assist van Peter en Michael op een assist van Ruben. Wat is het mooi om te zien hoeveel voetbal Michael Pellikaan in de eerste helft heeft gebracht. Een genot voor het oog. Ook samenspelen met onze parel Ruben Cronie was weer als vanouds. Toch kwamen de gastheren door slap ingrijpen terug in de wedstrijd. Rust 1-2.

In de rust hebben we een goed gesprek gehad met de flankspelers en besloot de coach wat om te gooien. Thomas werd vervangen door Ed, Michael die “iets” voelde werd vervangen door Arjan (onze vakantiehanger). Och ook hij was top. Peter werd naar achteren gehaald voor Kaj in de plaats en Jeff verhuisde van rechtshalf naar de spits.

En dan nu het tweede bedrijf; We zeiden tegen elkaar, dat gaat nog best lastig worden, maar niets bleek minder waar. We walsten over De Zwerver heen met 1-10. Ik ga niet ieder doelpunt beschrijven maar samenvattend; het beest in Jeff kwam los, Bert en Arne zogen alles tussen de linies op, Arjan, Thomas, Keyvan en Ed rockten het middenveld. Achterin met Martijn Vink en Peet stond het als een Berlijnse muur en Davey man oh man, due rechtsbuiten werd gek, want hij kwam er niet meer voorbij. Ook Ruben kwam vaak zat vrij voor de keeper en deed waar hij voor kwam; scoren.

Met Jahn en Dennis aan de zijlijn als supporters (mooi mannen dat jullie er waren), de familie Valster (drie generaties) zonder dat pa Valster uit zijn dak ging en natuurlijk trouwe fan Jan was het feest compleet.
Respect mannen wat een heerlijke pot voetbal. De afwezigen moeten hun best doen om zich überhaupt weer in de basis te spelen. Bedankt mannen ik heb genoten vanuit de goal !!!