Twijfel tussen drie titels.......

Sliedrecht 10

Alblasserdam 5

21 september 2019 14:30

Onbekend

Op een heerlijke middag in september speelde ons nieuwbakken vijfde tegen Sliedrecht 10. EINDELIJK een tegenstander welke net als ons lange tijd uit de luiers was. Leuk team om tegen te ballen. Gelukkig hebben ze ons zelfs geholpen met een grensrechter de eerste 10 minuten want een twaalfde man was er niet. Uiteindelijk was Marco daar om de vlag over te nemen.

Dan nu “de wedstrijd”. Ik moest denken aan drie titels, aan de lezer de keuze;
1. Twee meter lengte maakt je nog geen Valster;
2. Op conditie afgetroefd;
3. De dag van het gemis van verse krachten.

De wedstrijd begon goed. Bert op doel en als robuust duo achterin Kaj en Peter. Kortom, de boel zat lekker dicht achterin. Zo kon het middenveld en de aanval lekker frivool ballen, Een heerlijke lange bal van Peekie op de altijd bewegende Keyvan werd goed op waarde geschat en door Keyvan meegenomen de zestien in. Hij legde de bal netjes terug waarna Jeffrey de 0-1 maakte. Tot dan niks aan het handje. Lange tijd bleef het zo. VVA 5 had aardig wat kleine kansjes maar de 0-2 bleef uit. En dan zul je het net zien, een schijninworp van Peter richting keeper werd door Kaj niet begrepen; hoppa 1-1. Op dat moment ZEER tegen de verhouding in. Het ging allemaal effe te gemakkelijk.

In de rust gaf de in de eerste helft overijverige Matena aan niet meer verder te kunnen. Enige optie op dat moment was Marco voor Bert op doel en Bert op de positie van Dennis. Zo staat ie weer zou je zeggen.

Na ongeveer een kwartier in de tweede helft wordt Thomas (overigens net terug van vakantie dus conditioneel niet geheel fris) weggestuurd. Grensrechter vlagt, scheids wuift het weg, frommelbal richting John en hoppekeetje 1-2. Op dat moment terecht. Daarna Jeff alleen voor de keeper, onderkant lat (van het vangnet dan wel te verstaan).

Opeens sloeg de wedstrijd om. VVA hanteerde alleen maar de lange bal waar ze voorin gierend gek van werden. Sliedrecht werd beter. Een schot werd nog door de lat gekeerd maar een afstandsrollertje was Marco teveel. Hij keek hem het doel in. Die ouwe Valster had hem gehad maar zo even genoeg over het keepersprobleem. 2-2. Toen dacht Peter bij de aftrap ik ga het gewoon proberen, scheelde niet veel. Keeper was wakker helaas.

Bij VVA 5 liep men met de tong op de schoenen en sommigen moesten zelfs met tape het materiaal aan elkaar vast zetten. 1 minuut voor tijd, oeps hoge bal, Marco gilt VOOR MIJ, maar tastte mis. De bal viel pardoes op het hoofd van de kale, naar voren meegekomen, laatste man van Sliedrecht waarna de bal pardoes voor het doel viel. Keyvan vlagt voor buitenspel maar scheids wuift dit weg. Helaas 3-2.

Soms is voetbal niet eerlijk. We hadden meer verdiend. Ondanks alles goed weer, leuke en sportieve tegenstander, maar wel zonder punten. Mijn eigen voorkeur gaat uit naar titel 2, maar dat komt meer omdat ik zelf de keeper was ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚