Aanval en middenveld geven niet thuis !!!

De Alblas 6

Alblasserdam 5

2 november 2019 13:25

Onbekend

Spitsenprobleem? Dat idee kregen we wel vandaag. Man man man niets lukte. Is het pech geweest, geen idee. Wat wel opvalt is dat iedereen graag voor eigen succes gaat. Maarliefst 1 tikkie takkie aanval gezien in het eerste bedrijf, jammergenoeg net niet afgerond. Helaas viel Michael al vroeg uit waardoor er daarna weinig meer gevoetbald werd.

We kwamen terecht op 0-1 door oplettendheid van Jeff. Misser in de defensie en goed afgerond. Eigenlijk het enige hoogtepunt in de eerste helft. De Alblas was aanvallend tot weinig in staat, de verdediging stond goed.

In de tweede helft dingen gezien die pijn doen aan de ogen. Middenveld liep als kippen zonder kop door elkaar heen, aanval miste scherpte en richting. Twee keer lat en 1x paal (die had Danny echt moeten maken overigens) waardoor het 0-1 bleef.

Na een corner die Kay overigens goed wegwerkte met iemand op zijn rug kwam de bal voor en bleef hangen. Keeper zat mis 1-1. Overigens zat Marco de rest van de wedstrijd er verder wel aardig in. Direct daarna, uitval De Alblas, net geen buitenspel volgens Wesley, scoorde De Alblas de 2-1.

Reden van dit verlies heeft niets met een sterkere tegenstander te maken. Het is wedstrijdinstelling en beleving. Wanneer we in het vervolg de bal willen hebben, moeten we aanvallend meer bewegen en de combinatie zoeken. Alleen zo kun je samen spelen en samen winnen. Wanneer we zo voor de dag komen tegen Lekkerland volgende week dan hou ik mijn hart vast.

Op naar volgende week. We gaan er gewoon weer voor.