Onterecht verlies tegen verwende jongetjes van IFC

IFC 4

Alblasserdam 5

...

23 november 2019 16:00

L.V. (Luna) Korteweg

Onbekend

Wat laat, een wedstrijd om 16.00 uur met de lichten aan bij IFC. Als VVA 5 hebben we geen best gevoel bij IFC. Vaak jonge gasten met een idee dat ze alles kunnen maken. Daarnaast nog volk langs de lijn (ouders of andere familie) die het vuurtje nog verder op kunnen stoken. Kortom, lekker potje voor de boeg.

Bij de warming up was het al te zien. De kleuters van IFC deden een positiespelletje en een gedegen pass trap oefening terwijl VVA 5 een beetje aan het freewheelen was. Direct bleek dit geen juist plan te zijn. Sterkhouder Jeff (topscorer tot heden) verrekte zijn hamstring. Dit betekende dat Thomas alsnog in de basis kon beginnen). Danny en Han moesten het in de spits laten zien vandaag. Ook Petertje in de achterhoede had al wat liesklachten maar startte toch.

Bij de start van de wedstrijd verscheen een jong meisje in een zwart pakje met twee vlaggetjes bij de middenstip. IFC koos ervoor dit meisje te laten fluiten, bijzonder voor zo'n club. Het was voor haar de eerste keer dat zij "senioren" floot. We gingen er dus voor om het een rustig potje te maken. Het begon leuk, IFC had het betere van het spel maar slaagde er niet in te scoren tot er een afstandsschot van de zijkant werd gelost. Rare curve maar Marco had iets meer kunnen doen om de bal te keren. Helaas, overigens op dat moment wel terecht 1-0.

Peter viel helaas uit met een blessure en Arne kwam er voor hem in. Opa Bert nam zijn positie achterin over wat hij samen met Kaj overigens weergaloos invulde. VVA 5 begon daarna te voetballen. Een overtreding van Thomas waarvoor niet gefloten werd, was voor een vervelend ventje van IFC de reden om Keyvan een rotschop te geven. Het meisje van 16 (knap geregeld door IFC) gaf een vrije trap maar verzuimde het nare mannetje 10 minuten weg te sturen. Zelfs het thuispubliek was het hierover eens. Meisje barstte in tranen uit omdat ze last had van haar enkel 🤔. Na 10 minuten kreeg de pot een vervolg waarna Han verwoestend uithaalde. Onderkant lat; GOALLLL. Oh nee de vervangende scheids (1 van de papsen van IFC) heeft een handsbal gezien???? Maar ach laat maar zitten 1-0 ruststand.

Na de rust kwam VVA goed uit de startblokken. Fout in de verdediging, kans Han. Helaas. Dit gaan we trouwens vaker horen vandaag. Wat hebben onze spitsen een kansen gehad (vooral Han 😃).
De regel in het voetbal is daarna dat je wanneer je ze zelf niet maakt (ongeveer 3-4 100% kansen) dan krijg je de deksel op de neus. 2-0 en 3-0 waren simpele goals, zijkanten Robbert en Davey werden eruit gelopen, voorzet en twee keer raak.

Ineens was daar Han in de korte hoek bij de overigens zeer goede keeper van IFC. De 3-1 was een feit en VVA had recht op meer !!! Dit kregen we niet en de irritaties bleven. Wat jammer dat de jongens van IFC zo'n retegoede warming up doen (discipline) en dan zo vervelend zijn tijdens de wedstrijd.

Uiteindslijk werd het nog 4-1 maar dat boeide niemand meer. VVA5 mag trots zijn en IFC moet wederom achter de oren krabben qua gedrag. Jammer dat Peter en Jeff uitvielen maar het team heeft heerlijk gevoetbald. Vanuit het doel heb ik genoten mannen. Op naar Papendrecht volgende week !!! Mooi in de subtop mee gaan draaien nu.