Alblasserdam haalt uit tegen Ameide

12 oktober 2019 14:30

A.C.W. van Dalen

Onbekend

ALBLASERDAM • Liefst zeven treffers wist het nog altijd ongeslagen Alblasserdam te produceren in de thuisbeurt tegen Ameide. Het werd 7-2 op sportpark Souburgh.

"Als je alleen de uitslag ziet en niet bij de wedstrijd bent geweest, zou je misschien denken dat we Ameide helemaal hebben weggespeeld", beschouwde Alblasserdam-coach Dennis Schoonewil na. "Maar dat was lange tijd zeker niet het geval. We kwamen door goals van Ralph Hofwegen en Amet Kuyucu weliswaar op een 2-0 voorsprong, maar daarna kwam er een fase kort voor en kort na rust waarin Ameide twee keer toesloeg. Uiteindelijk konden we het initiatief weer pakken en hadden we de mazzel dat er bij hen een speler werd weggestuurd."

Alblasserdam kwam door een strafschop van Leroy Naaktgeboren op 3-2 waarna Amet Kuyucu voor de 4-2 zorgde . De 5-2 en 6-2 werden geproduceerd door invaller Jordy Wermesfelder. Het slotakkoord (de 7-2) was voor Ralph Hofwegen.

"We mogen tevreden zijn", stelde Schoonewil vast. "Ook in deze wedstrijd hebben we op lastige momenten de rug gerecht als een écht team. Da's genieten hoor!"

Verslag: regio-voetbal

Klik hier voor meer foto's