De man in het zwart

Keyvan Jahed (intikker)

8 februari 2020 14:30

Onbekend

Een uitwedstrijd tegen Nw Lekkerland wie heeft daar nou geen zin in? VVA5 ging vol goede moed richting de groen witte koploper. Op het tweede kunstgrasveld mochten wij aantreden. Om 14.30 mochten we aftrappen van de tot dan toe goed leidende man in het zwart.

VVA5 begon lekker. Ouwe rots Bert en Kaj achterin stonden goed en ook de backs Wes en Arne waren lekker bezig. Middenveld liep zich af en toe voorbij in goede bedoelingen maar uit niets bleek dat we hier tegen een koploper speelde. VVA5 was gewoon beter.

Na een kwartiertje floot de man in het zwart tegen VVA. Handsbal keihard werkende Han. Zelfs de grens van Lekkerland schoot in de lach. Nog geen vijf minuten later een glaszuivere handsbal in het strafschopgebied van Lekkerland. Penalty, zou je zeggen, maar nee. De man in het zwart gaf aan het gezien te hebben, maar waarom floot ie dan niet? Reden; uitbraak Lekkerland 1-0 en waarschijnlijk een biertje na de wedstrijd.

Tot dan nog steeds niets aan de hand. Sportieve wedstrijd met af en toe wat gezemel (hé Ed?), maar over het algemeen verliep de eerste helft gewoon goed. Een voorsprong voor VVA was verdiend geweest.

Tweede helft met wat wisselingen ging matig van start. Al snel werd het 2-0. We gaven niet op want het kon gewoon nog steeds. Nog steeds waren we beter. 2-1 door goed doorgaan van Keyvan. Op een assist van Jeff. Helaas al snel 3-1 door een vreemde goal, vrije trap op het hoofd van een aanvaller maar Peet stond verkeerd opgesteld. Ineens was er daar een akkefietje tussen Jeff en Ed. Dat was, mede met een woordenwisseling met de coach, reden om weg te lopen. Bijzondere actie maar het ging wel lekkerder lopen daarna 😜. BAM 3-2 wederom Keyvan op aangeven van Jeff. Al snel 4-2 helaas (volgens velen buitenspel). Daarna uit een corner 4-3. Kopbal Kaj.

VVA wilde meer en jawel hoor daar was de gelijkmaker van Jeff uit een vrije trap. Man in het zwart keurt hem af; HOE DAN? Hij moest opnieuw. Leverde niets op. Corner VVA; afgefloten? Aanvallen van de (overigens bizar zwakke) keeper van Lekkerland. Van zo'n klunzigheid hadden we meer gebruik moeten maken. Het mooie is nog dat zo'n mannetje dan na de wedstrijd nog de grootste waffel heeft.

Minuut later lag de 5-3 wederom door matig verdedigend werk In het netje. Na de 5-3 bleven we erin geloven maar werd er door de man in het zwart besloten niets meer in het voordeel van VVA te fluiten. Stel je toch eens voor dat ze puntverlies zouden lijden en dat THUIS. Een natrappende beweging van een speler met een gelijkenis met Gargamel liet hij doorgaan maar toen Jeff er tegenin ging kreeg deze een gele kaart.

Helaas verloren want the man in black kon het niet meer aan. VVA 5 feliciteert de leidsman met deze overwinning. Overigens niets verkeerd aan de ploeg van Nw Lekkerland 7, behoudens de keeper. Leuk team maar zeker niet kampioenswaardig. Op naar de volgende pot mannen, het zag er van de zijkant zeker niet onaardig uit.

Nog even een aantal nabranders;
Ed, hopelijk was het de laatste dag van je menstruatie
Keyvan niet alle ballen hoeven naar jou
Peet, je had echt op de lijn moeten staan bij die twee kopballetjes
Ar tot dat je bent wezen kijken