Return of the Han !!!

19 september 2020 14:30

Rien Vogel

Onbekend

Op de verjaardag van ons aller Han speelden we de eerste competitiewedstrijd tegen Hardinxveld. Op zich een ploeg die je zou moeten kunnen hebben met de voetballende kwaliteiten die wij hebben.

Onder toeziend oog van oud spelers als Bert, Arjan en (Fit Everywhere) Gerard begonnen we echt goed aan de wedstrijd. Kaj en Marco achterin zagen er solide uit en met lekker voetbal lagen wij onze wil op aan Hardinxveld. Toch kwamen de gasten op 0-1. Hoe? Door gewoonweg KEIHARD te gaan rennen. Eerst ging hij de ongelukkige linksback Chris voorbij. Daarna was John aan de beurt, Kaj probeerde het op het eind nog met een sliding goed te maken, maar helaas raakte de spits van de gasten de bal verkeerd en was het zomaar raak (zo goed was hij namelijk niet maar wel retesnel). Onze nieuwe sluitpost Winash was ook kansloos......

Normaliter gaat het dan anders bij VVA5 maar we bleven goed voetballen. Uiteindelijk resulteerde dit in de 1-1 vanuit een hoekschop. Mooie indraaiende bal van Thomas en goed ingekopt door Arjan. Zeer verdiend op dat moment. Ondanks het goede spel werd Hardinxveld uit de counter gevaarlijker, och wat konden die gasten rennen. Na een sliding van Arne hadden ze een penalty verdiend maar deze werd niet gegeven. Toch maakten ze voor de rust nu de 1-2. Op basis van de kansen verdiend, maar kijkend naar het veldspel zeker niet. Foute keuze van Arne om Thomas in te spelen die zijn man voor hem liet komen. Balverlies inspelen op de spits en goal. Spitsen van VVA5 waren zeer bedrijvig maar kansen creëren lukte Jeff en Danny verder niet.

In de rust besloten het roer om te gooien naar 4-3-3. Kaj, Arjan, Chris en Danny maakten plaats voor Ruben, Bryan, Keyvan en Eddy B. Ruben in de punt, nieuwe aanwinst Bryan op rechts en Eddy op de linkerkant (hele nieuwe voorhoede). Dat moet toch tot vuurwerk leiden zou je zeggen. De eerste 10 minuten resulteerde dit in 3 goede kansen, Thomas en Keyvan schoten over en door een matige aanname kreeg Eddy net geen kans de 2-2 in te tikken. En wat gebeurt er dan wanneer je hem zelf niet maakt, jawel 1-3 door een vlijmscherpe counter.

Niet veel later viel ook de 1-4 erin. Winash was net te laat met uitkomen (wederom de snelle spits) en werd gepasseerd. Enigszins gefrustreerd door de stand maar wel met een redelijk gevoel over de manier van voetballen verliet Marco het veld en kwam Kaj erin. Niet veel later penalty?? Waarom weet ik niet, maar zowaar 2-4. Thomas schoot deze onberispelijk binnen (terwijl hij daarvoor nog een lobje gaf in niemandsland die niemand begreep).

Dan was er nog het mooiste moment van de wedstrijd. Nadat Thomas de pingel had verzilverd maakte hij plaats voor jarige Han. Nadat de boor uit zijn voet was verwijderd kon hij weer minuten maken. Helaas geen potten kunnen breken maar fijn dat je terug bent Han !!!

Ondanks het verlies was het gezellig napraten mannen. Op de mooi accommodatie bij ons cluppie zaten we met meerdere teams te genieten van een paar heerlijke biertjes. Ingeschonken door René Julicher !!! 1 van de kanjers van de club.

Even nog wat laatste opmerkingen;

Chris kop op, volgende week gaat het vast beter

Winash, alle ballen waren onhoudbaar, je was foutloos

Rien bedankt voor het fluiten (dat zeiken leren we niet af 😜)

Eddy, mooi hakje man 😳