Alblasserdam wint ruim van goed Ameide

Alblasserdam 1

Ameide 1

Ralph van Hofwegen (afstandschot)

3e klasse C

6 november 2021 14:30

J.A. de Jong

Sportpark Souburgh
Bas Verhoevenweg 5
2952BV
ALBLASSERDAM
tel. 078-6930575

Voor de supporters van Alblasserdam viel er veel te genieten in de thuiswedstrijd van hun voetbalhelden tegen Ameide. De thuisploeg toonde zich hongerig naar een positief resultaat en koppelde prima spel aan een fraaie 3-0 overwinning met prima spel.

De uitslag doet vermoeden dat Ameide kansloos was op Souburgh, maar dat zou de formatie van trainer Jan Verveer geen recht doen. Ameide startte stormachtig, oefende fors pressie uit in het eerste half uur maar verzuimde om door te drukken.

Nadat het langdurige offensief was weggeëbd trok het solide verdedigende Alblasserdam de wedstrijd naar zich toe met goals van Ralph Hofwegen (2x) en Glenn de Jong. "Het was genieten vandaag", vond trainer Dennis Schoonewil. "We gaven achterin niets weg en waren ook verder in alle opzichten scherp. Mooie middag zo."

Verslag: regio-voetbal

Klik hier voor meer foto's