Alblasserdam maakt geen fout tegen SV Meerkerk, dat ondanks nederlaag in derde periode kansrijk blijft

Alblasserdam 1

SV Meerkerk 1

Murat Elibol (vrije trap)

10 mei 2022 20:00

A. Hoogerwaard

Sportpark Souburgh
Bas Verhoevenweg 5
2952BV
ALBLASSERDAM
tel. 078-6930575

ALBLASSERDAM • Kort na een uur spelen besliste Alblasserdam de wedstrijd tegen SV Meerkerk. Door goals van Kevin Tol in de 61e en vijf minuten later van Murat Eliebol ging de wedstrijd vroegtijdig in het slot. Want de 2-0 werd tevens de eindstand op Souburgh.

“Twee fitte ploegen speelden in een hoog tempo, waarbij Alblasserdam iets meer veldoverwicht had. We gaven, buiten de twee doelpunten, niets weg. Als we dit niveau kunnen vasthouden, dan halen we nog genoeg punten”, aldus Meerkerk-trainer Gert-Jan Koekkoek na afloop.

“Afgelopen zaterdag was ik niet tevreden, maar het mindere spel had toen een reden. Vandaag was het collectief top tegen een zeer goede en vooral leuk voetballende ploeg”, complimenteerde Alblasserdam-oefenmeester Dennis Schonewil zijn verliezende collega.

Alblasserdam blijft meedoen om de titel, SV Meerkerk is ondanks de nederlaag zeker nog niet uitgeschakeld in de strijd om de derde periode.

verslag: regio-voetbal