Koploper Streefkerk steelt de punten bij Alblasserdam

10 maart 2018 14:30

P.T. van Veelen

Onbekend

ALBLASSERDAM - Het geluk van de koploper gold zaterdag op sportpark Souburgh: Streefkerk won met 0-1 van Alblasserdam. De gastheren hadden zeker meer verdiend, maar daar zullen de Strevelanders niet om malen. Alle concurrenten in de top van 3C wonnen ook.

Het was niet best wat Streefkerk liet zien maar weer was er de volle winst voor de ploeg van Maarten van Gastelen. "Ik zei al in de voorbespreking tegen de jongens dat dit geen mooie wedstrijd zou gaan worden", lichtte de oefenmeester toe. "We kwamen meerdere malen goed weg en keken zelf lange tijd apathisch toe."

Zijn collega Dennis Schoonewil snapte er weinig van dat deze wedstrijd werd verloren. "Ik weet niet meer wat ik moet zeggen. Iedere week kan ik hetzelfde riedeltje afdraaien. We moeten eens leren om een bal erin te schieten."

Rode kaart
Bovendien kreeg de gefrustreerde trainer na het laatste fluitsignaal nog de rode kaart voorgezwaaid. "Ik was boos omdat we een strafschop tegen krijgen wegens hands en als zij dan in de laatste minuut de bal met de hand raken gaat 'ie niet op de stip. Terwijl de leidsman voor het duel duidelijk aangaf dat bij hands in de zestien een penalty volgt. Maar ik had rustiger moeten reageren."

Scheidsrechter Van Veelen oordeelde dat de verdediger van Streefkerk weinig aan de handsbal kon doen.

Knappe reflex
Aan het begin van de wedstrijd mocht Jesse Julicher blij zijn dat hij slechts geel kreeg voor zijn charge. Uit de vrije trap die volgde kopte Andy van Vugt bijna binnen maar doelman Elmar Bakema redde nipt. Aan de overzijde vielen de betere kansen te noteren. Zo haalde Jaap Verschoor een voorzet van Damiën Buwalda van de lijn en was de grootste mogelijkheid voor Umut Takac. Hij schoot van dichtbij hard in, maar keeper Bouke de Jong had een knappe reflex in huis.

Streefkerk kwam maar moeilijk aan voetballen toe maar zag na rust wel Swen Slob een vrije trap vanaf veertig meter op de lat schieten. Kort daarna maakte Julicher in een vlaag van verstandsverbijstering hands en schoot Andy van Vugt de daarop volgende penalty beheerst binnen.

Binnenkant paal
Alblasserdam gaf zich niet gewonnen en had minimaal een punt verdiend. Inam Quliyev stuitte vlak na de goal op de Strevelandse sluitpost en invaller Martin de Jong haalde een kopbal van Youri Groenendijk van de lijn. In de slotminuut haalde Leroy Naaktgeboren nog prachtig uit en menigeen zag de gelijkmaker al binnenvliegen. Via de binnenkant van de paal werd Streefkerk echter toch nog gered.

"We hadden mazzel met die bal op de paal, de bal die van de lijn werd gehaald en met de handsbal waardoor wij de strafschop kregen", somde Van Gastelen op. "We zijn momenteel iets minder fris dan voor de winterstop en dan is dit helemaal een moeilijke uitwedstrijd. Maar we winnen wel en morgen heeft niemand het nog over het slechte spel."
Bron: regio-voetbal

Klik hier voor het fotoverslag