Alblasserdam buigt 3-0 achterstand om tot 4-4

Ameide

Alblasserdam 1

Buwalda (kopbal)
Richard den Hartog (e.d.)

Alblasserdam 1, 3e klasse C

17 maart 2018 15:00

A.J.M. Fitters

Onbekend

AMEIDE - Een 'koude kater'; zo ongeveer voelde de 4-4 uitslag van het thuisduel met Alblasserdam voor Ameide en zijn trainer Gert-Jan Westerhout.
"We hadden echt verdiend te winnen", baalde de verkleumde coach na het vermakelijke duel. "Vooral na rust kregen we bij een 4-2 voorsprong vier opgelegde kansen op meer goals. Drie keer raakten we het aluminium, één keer ging de bal in het zijnet."

Westerhouts collega Dennis Schoonewil was al evenmin tevreden. "Wij hadden de wedstrijd al in de beginfase in het slot kunnen gooien", refereerde de Alblasserdammer aan drie riante scoringsmogelijkheden voor zijn ploeg. "En wat zie je dan gebeuren: de tegenstander slaat toe!"

Hattrick
Dat deed Ameide inderdaad. Met Bas de Kruijk tot driemaal toe in een productieve hoofdrol. Pas kort voor rust kon Alblasserdam via Murat Elibol wat terugdoen.

Na rust maakte Inam Quiliev er 3-2 van, waarna opnieuw Bas de Kruijk de 4-2 aantekende en een fase inluidde waarin Ameide de definitieve beslissing op de schoen had. Het pleitte voor Alblasserdam dat het terug vocht. Eerst was het Damien Buwalda die met gevaar voor lijf en leden een kopbal tegen de touwen liet ploffen en daarna was er een eigen doelpunt van Ameide dat de eindstand op 4-4 bepaalde.

Diep gegaan
Dennis Schoonewil kon met die uitslag wel leven. "Zeker als je weet dat je je hebt terug geknokt van een 3-0 en een 4-2 achterstand. De jongens zijn diep gegaan hoor. Mijn complimenten."

Gert-Jan Westerhout baalde van het feit dat een beloning voor goed spel was uitgebleven voor zijn Ameide. "We voetbalden prima, het strijdplan klopte", vatte hij kort samen. "Daar hoorde een zege bij."

Bron: regio-voetbal

Klik hier voor het fotoverslag