Gezellig op bezoek in Zwijndrecht

Assist: John Baljé
Ruben Cronie (schot)

24 november 2018 14:30

Bij aankomst zie je het al. ZBC is een club in verval !!!
Het clubhuis, de parkeergelegenheid (met blijkt later een crimineel tintje), de kleedkamers en de tribune dateren uit de tijd van Stalin. Ook scheidsrechters willen er niet meer komen, want aan VVA 4 werd gevraagd of er iemand kon fluiten.

Davey pakte de fluit aan en redde de wedstrijd. Davey bedankt !!!

Het chagrijn bij de aanvoerder in de eerste helft zat diep. Het liep niet bij hem dus uitte hij dat maar op zijn medespelers. Heerlijk zo’n instelling (NOT). VVA 4 speelde op buitenspel en dat ging tot de 25ste minuut goed ondanks het feit dat grensrechter Keyvan niet wist wat hij deed, maar slechts lol had in het omhoog gooien van de vlag op appelleren. Toch kwamen we op 1-0 achter. Uiteindelijk werd dit door een jagend team van VVA goedgemaakt. Jeff zat er tussen, John tikte de bal door op Ruben en deze scoorde. Wel moet worden aangegeven dat hij daarvoor wat kansen heeft verprutst na drie weken afwezigheid. Rust met 1-1 bereikt.

Na de rust kwam er toevallig een eigen scheids voorbij en kon Davey weer van ballen. Verder kwam Keyvan erin voor Johnny die gelukkig weer terug was. Robbert ging eruit voor Davey en chagrijn Marco maakte plaats voor topscoorder Robin.

Het tweede bedrijf was zoveel beter. Zou het echt aan de wissels gelegen hebben? Ondanks het feit dat Robin zijn concurrent Ruben langszij zag komen als topscoorder gunde hijgen alles. 3x gaf hij de bal panklaar af. WAT EEN DUO. Jeff deed ook nog een duit in het zakje. VVA 4 ging als winnaar van het veld af met 2-5.

Helaas kreeg Jeff nog een verrassing te verwerken. Zijn radio is uit zijn auto gejat op het vergane terrein van ZBC. Spijtig maar dan moet je ook niet in zo’n vette bak gaan rijden 😜.

Nog even iets over Ed Plato zeggen want anders krijgen we daar weer commentaar op; hij was er niet. Respect voor Davey (fluiten), Keyvan (vlaggen), Robbert (vlaggen), John (lekker weer terug in de basis), Robert (geen idee waar die uithangt) en Robin (bankzitten eerste helft en daarna zo invallen) !!!!

Volgens mij zijn we klaar om de koploper te ontvangen op souburgh. Tot zaterdag !!!