Triest verhaal, trieste instelling, onterechte uitslag

IFC 4

Alblasserdam 4

Thomas Gulden (corner)
Keyvan Jahed (schot)
Assist: Ruben Cronie
Ruben Cronie (penalty)

16 februari 2019 14:15

Onbekend

Na een goede communicatie met de aanvoerder van IFC hebben we een degelijke herinnering opgenomen in de wedstrijd met de minuut stilte vooraf. Er werd vuurwerk afgestoken ter nagedachtenis. Mooi en goed moment.

Helaas dachten de jeugdige heren van IFC anders over het respectvol omgaan met elkaar in een wedstrijd met deze lading. Nadat wij via Ruben misschien wel drie kansen hadden op de 0-1 kwamen we uiteindelijk toch verdient op voorsprong. Dit door een mooie indraaiende corner van Thomas die zijn spitsenrol bij afwezigheid van Jeff en Robinho zeer goed invulde. Keepertje zat mis, heerlijke goal. Nieuwe cornernemer is bekend.....

Na een aantal forse charge op Marco, Arne, John en als laatste Keyvan gingen wij het gesprek aan om de wedstrijd al in de eerste helft af te kappen, want dit kon echt niet. Scheids (behorende tot de vriendengroep van de IFC heren) trad totaal niet op. Eddy B was er klaar mee en ging douchen. Uit respect zijn wij blijven voetballen. Schandalig van de gastheren van IFC maar ik vind dat we het goed hebben gedaan. De rust werd gehaald met 1-1. Twijfelachtig penaltymoment voor IFC.

Na de rust liep IFC door twee miscommunicaties achterin uit naar 3-1. Het moment in de 50ste minuut Met applaus was mooi voor de tegenstander. Voetballend ging het bij ons helemaal niet verkeerd. Mooie combinaties zorgden voor dreiging en uiteindelijk de aansluitingstreffer. Mooi terugleggen van Ruben en een treffer van Keyvan. We waren gewoon beter. Helaas door balverlies aan de linkerkant bij Drilon kwam de bal voor en liet Davey zich verrassen bij de tweede paal. Bam 4-2 en weg aansluiting. Iedereen dacht dat het 3-3 zou worden. Uiteindelijk werd het door volleyballer Drilon zelfs 5-2. Penalty tegen.

Eindstand was 5-3. Mooie solo van Keyvan werd uiteindelijk een penalty die Ruben benutte. Kortom, geen terechte uitslag. Minimaal gelijk had terecht geweest. Ergste is dat we te maken hebben gehad met een tegenstander die de woorden respect, vriendschappelijkheid en het principe dat het soms niet alleen om winnen gaat eens moeten bespreken met elkaar.

IFC 4 ga jullie schamen. Komende weken vrij jongens. Goed om tussen sommigen de lucht even te klaren en duidelijke afspraken te maken. Hou jezelf in vorm !!!! Ik denk dat ik ook even wat aan mijn conditie ga doen want ik kreeg te horen dat ik niet kon lopen.