Klasse droop er vanaf zo na de winter

Alblasserdam 4

Pelikaan 10

9 februari 2019 14:30

Dick van Veen

Onbekend

Na een niet al te strenge maar meer natte winter mochten de mannen van het vierde weer aantreden in de 5de klasse. Tegen Pelikaan moesten we een aantal krachten missen want die vonden andere zaken belangrijker. Ja inderdaad WAT kan er belangrijker zijn dan een potje ballen..... ze hebben wat gemist.

Langs de lijn stonden de mannen met blessures te kijken. Ed Plato en sluitpost Valster moedigden het vierde aan met heerlijk cynische opmerkingen. Respect mannen bedankt voor de support.

Ter nagedachtenis aan Raloh Faasen hielden we een minuut stilte. Mooi gebaar voor dit bizarre verlies. Toen mijn favoriete scheids van VVA Dick Veen wilde starten merkte een tweetal op dat aanvallende middenvelder Keyvan ontbrak. Hij stond in de file....... Gelukkig was dit gat eenvoudig in te vullen door inbrengen van Robbert op linksback, Bert schoof door naar Rechtshalf en Jeff ging achter de spitsen spelen. Met de wind tegen waren wij voetballend zo enorm veel beter dan Pelikaan maar helaas werd dit slechts met 1-0 bij de rust beloond. Vanuit een voorzet van Drillon, die overigens niet zijn beste wedstrijd speelde in de schaduw van spits Robinho, gaf de bal vanaf rechts voor. Met een weergaloze overstap zette Robinho de oplettende Eddy B (met brace) voor de keeper en laatstgenoemde rondde het buitenkansje heerlijk af. Achterin stond het als een huis. Marco als keeper hoefde slechts twee maal in actie te komen dankzij het goed functioneren van het kwartet achterin. Robbert, eigenlijk wissel, speelde enorm goed en wordt hierbij samen met Arne tot man of the match benoemd.

Tweede helft startte zonder supporters. Deze gingen samen naar het Kralingse Bos. Eigenlijk heel snel kwamen we op 2-0. Zwaar terecht. Jeffrey op aangeven van filerijder Keyvan schoot hem heerlijk in. John en Keyvan hebben overigens wel zeer veel meters gelopen, wat een inzet en conditie RESPECT. Niet heel veel later werd het uit het niets 2-1. Zwak ingrijpen leidde tot een intikker. Direct hierna BAM 3-1. John bekroonde zijn uitmuntende pot met een goal. Hoe Jeff die bal bij hem kreeg vraagt iedereen zich nog steeds af. De 4-1 volgde niet veel later. Wederom Eddy B die een pass van Keyvan wist te verziveren.

Maar leren wij nu van deze pot? Het aangrkondigde afscheid door onze spits Robinho heeft zijn medespelers wakker geschud. Ze dartelden om hem heen en scoorden eenvoudig. Het sleuren en gewoonweg de bewegingen van onze aanvoerder maakte anderen vandaag beter. Robinho blijf voortaan dus gewoon van de bal af, dartel lekker rond, maak overstapjes en we winnen. Bedankt mannen mooie pot !!!