Huzarenstukje van Alblasserdam: van 3-0 achter naar 3-4 winst in Tricht

4196JJ
TRICHT
tel. 0345-572228

TRICHT • Alblasserdam leverde in en tegen Tricht een huzarenstukje af. Een 3-0 achterstand werd gerepareerd en de punten ging zelfs nog mee naar het Damdorp (3-4).

Een knotsgekke wedstrijd, gaf trainer Umut Takac aan. “We moesten vandaag van heel ver komen. Reeds in de 8e minuut kregen we de eerste tegentreffer te verwerken. Vrij kort daarna stond de 2-0 op het scorebord. De 3-0 voor Tricht volgde enkele minuten erna; Alblasserdam stond erbij en keek ernaar.

De Alblasserdammers, die op een regelrechte afstraffing afstevenden, kon middels een aantal omzettingen in de 30e minuut met de 3-1 van Ansu Camara toch weer aansluiting vinden. Het was in de 46e minuut wederom Ansu Camara die ook de 3-2 voor Alblasserdam, met een rake kopbal. kon scoren.

Gretiger
Alblasserdam, dat in de tweede helft een stuk gretiger acteerde, kreeg in de 65e minuut loon naar werken en het was Jort de Bruin die de verdiende 3-3 binnen schoot. Jeffrey Gooshouwer deed daar in de 75e minuut nog een schepje bovenop en scoorde de 3-4.

Twee rode kaarten
De strijd werd na deze goal wat feller en daarin liep Alblasserdam, geheel onnodig en dom, tegen twee directe rode kaarten op. Alblasserdam kon ondanks de numerieke minderheid standhouden en de 3-4 overwinning binnenslepen. “Een mooie overwinning”, gaf trainer Takac aan, “maar van de twee terechte rode kaarten worden we met oog op de schorsingen in het verloop van de competitie natuurlijk niet vrolijk.”

verslag: regio-voetbal