Alblasserdam rekent af met Meerkerk en gaat zich opmaken voor de volgende ronde

Alblasserdam 1

SV Meerkerk 1

... (vrije trap)
Dogukan Senol (intikker)
... (schot)
Ahmet Kuyucu (schot)

2e klasse/3e klasse L) Nr. 9 2H – Winnaar D

3 juni 2023 14:30

M. Klaare

Sportpark Souburgh
Bas Verhoevenweg 5
2952BV
ALBLASSERDAM
tel. 078-6930575

Op zaterdag 3 juni vond er een cruciale wedstrijd plaats tussen Alblasserdam en Meerkerk. Het doel van Alblasserdam was om zich te plaatsen voor de volgende ronde voor handhaving in de tweede klasse, en de spelers waren vastberaden om dit te bereiken. Het publiek was in grote getale aanwezig en zorgde voor een geweldige sfeer langs de zijlijn.

Alblasserdam begon de wedstrijd uitstekend en liet meteen zien dat ze erop gebrand waren om te winnen. Al vroeg in de wedstrijd wist Dogukan Senol het net te vinden en zette Alblasserdam op een 1-0 voorsprong. Alblasserdam speelde met veel energie en creëerde verschillende kansen, maar Meerkerk gaf zich niet zomaar gewonnen.

Langzaam maar zeker nam Meerkerk het initiatief over en begon meer druk uit te oefenen op de verdediging van Alblasserdam. Vlak voor rust resulteerde dit in een prachtige vrije trap die door Meerkerk werd benut, waardoor de stand gelijk werd getrokken.

Na de rust was het een vergelijkbaar spelbeeld. Alblasserdam begon sterk en wist al snel weer op voorsprong te komen, dankzij opnieuw een doelpunt van Dogukan Senol. Met een 2-1 voorsprong leek Alblasserdam op weg naar de overwinning, maar Meerkerk liet zich niet zomaar verslaan.

Zo'n kwartier voor het einde van de wedstrijd wist Meerkerk opnieuw op gelijke hoogte te komen met een doelpunt, waardoor de spanning terugkeerde. Maar Alblasserdam toonde veerkracht en vastberadenheid. Direct na de gelijkmaker bracht Ahmet Kuyucu met een prachtige hoekschop de stand op 3-2 in het voordeel van Alblasserdam.

Alblasserdam gaf niet op en bleef geconcentreerd spelen om de voorsprong vast te houden. De verdediging stond als een huis en het hele team werkte hard om elke aanval van Meerkerk af te slaan. Met een geweldige inzet en teamwork slaagde Alblasserdam erin om de voorsprong tot het laatste fluitsignaal vast te houden.

Deze overwinning was een belangrijke stap voor Alblasserdam op weg naar handhaving in de tweede klasse. Alblasserdam kan trots zijn op hun prestatie en kijkt vol vertrouwen uit naar de volgende uitdaging tegen RCS. De steun van het publiek is van onschatbare waarde, en Alblasserdam rekent op een massale opkomst tijdens de slotdag op 10 juni om het 1e elftal te steunen. Samen met de geweldige steun van het publiek zal Alblasserdam er alles aan doen om opnieuw een positief resultaat neer te zetten en hun doel te bereiken.