Invaller Menno Verhoeff goudhaantje voor Alblasserdam in Arkel

4241XS
ARKEL
tel. 0183-561600

ARKEL • Op sportpark Schoonzigt werd uiteindelijk Alblasserdam spekkoper. De late 1-2 tegen het te afwachtende ASV Arkel was een welverdiende beloning voor het vertoonde spel in de tweede helft.

De Alblasserdammers, die hun derde overwinning in de laatste vier wedstrijden boekten, startten voortvarend. Na amper een minuut voetbal kwam Jerry Fortes een teen tekort om de vroege openingsgoal op het houten scorebord te zetten.

Die viel zeven minuten later wel, maar aan de andere kant. De uitblinkende Bjorn van Hoogdalem ging aan de rechterkant op avontuur en leverde een prima voorzet af op de volledig vrijstaande Remie Schuurman. Met een rake schuiver liet de Arkelse aanvoerder doelman Mert Budak kansloos; 1-0.

Snelheid

Niet veel later wist Arkels topschutter Corné van Horik het net niet te laten bollen, na weer een goede pass van Van Hoogdalem. Vervolgens kabbelde de eerste helft voort richting rust.

“Omdat niet wij, maar Arkel op een vroege voorsprong kwam liepen wij voor rust achter de feiten aan. Ik zag dat er volop ruimte was in hun achterhoede en ben daarom overgeschakeld op drie voorhoedespelers. De snelheid van Menno Verhoeff pakte goed uit. Hij wist het verschil te maken”, zag Alblasserdam-coacht Tim den Haan terecht.

Hersenschudding

De supersnelle Verhoeff strafte in minuut 52 een misverstand in de Arkelse verdediging genadeloos af en bracht de stand weer in evenwicht.

“Door een domme actie in een oefenwedstrijd tegen SC Emma liep ik voor de tweede keer dit seizoen een hersenschudding op. Ik heb de laatste weken rustig aan gedaan, maar was vandaag fit genoeg om in te vallen .Dat ging goed...”, lachte Verhoeff.

Strafschop

Een understatement, want in de slotfase was de nummer 20 beslissend. Met een klein beetje dank aan de tot dan toe foutloos fluitende Sjors de Jong. De bij de thuisploeg ingevallen Sven Vlietstra liep ietwat ongelukkig Verhoeff tegen de vlakte. De Jong was onverbiddelijk en legde de bal een paar minuten voor het officiële einde op de stip. De ervaren Samet Gorer wist met het buitenkansje wel raad; 1-2.

Opgave wordt er niet eenvoudiger op

“Zuur dat we dit kleine resultaat toch nog weggeven. In mijn ogen was het een juiste tackle van Sven en dus geen strafschop. Jammer, want nu staan we wel met lege handen. Ik moet wel zo eerlijk zijn, dat het vandaag opnieuw slordig was en niet goed “, baalde Arkel-trainer Jerome Ceton kort na afloop.

“Volgende week nieuwe kansen, in en tegen Haastrecht. Maar de opgave wordt niet eenvoudiger, nu we ook van de onderste ploegen gaan verliezen.”

Richting veilige plek

Collega Den Haan heeft de wind wel volop in de rug. “De laatste weken beschikken we over een fitte en goede selectie. Als we nu nog twee keer winnen, gaan we richting een veilige plek en dat willen we met z’n allen in Albasserdam.”

Verslag: regio-voetbal

klik hier voor meer foto's